۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
انتقال ۲۰۰ میلیون متر مکعب انتقال آب به کرمان در دستور کار قرار دارد
نماینده مردم کرمان و راور:

انتقال ۲۰۰ میلیون متر مکعب انتقال آب به کرمان در دستور کار قرار دارد

کرمان - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال ۲۰۰ میلیون متر مکعب به کرمان با بیش از ۳۷ هزار میلیارد سرمایه گذاری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای شهرستان کرمان با بیان اینکه بزرگترین پروژه انتقال آب به کرمان انجام شد در حالی که قبلا از این ایده به عنوان یک رویا نام می بردند اما هفته گذشته آب به مخازن سرچشمه رسید.

وی تاکید کرد: ما خط انتقال آب به کرمان را بعد از دعوا با وزارتخانه اجرا کردیم اما برخی معاونان وزارت نیرو به کرمان خیانت می کنند.

وی افزود: تمام تلاشمان را کردیم امسال از خط انتقال آب شرب برای واحدهای صنعتی به کرمان از خط اول آب بگیریم ضمن اینکه خط دوم انتقال و خط سوم از بندر عباس کار خود را آغاز کرده از استان کرمان عبور می کند و شهرهای شمالی استان و شهر  کرمان که اکنون با مشکل توسعه صنعتی روبرو هستند آبرسانی می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰۰ میلیون متر مکعب انتقال آب با سرمایه گذاری بیس از ۳۷ هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نخستین نشست مجمع نمایندگان بعد از سال با حضور مسئولان و ائمه جمعه برگزار می شود، اظهار داشت: در این نشست گزارش کارهای انجام شده ارائه و تصمیمات خوبی که در راستای رفع مشکلات اتخاذ شده مطرح می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه توسعه و اشتغالزایی چند کار بزرگ در کرمان در حوزه اشتغال در حال انجام است، ادامه داد: بخشی از این اقدامات در حال عملیاتی شدن است.

وی گفت: در شهداد توسعه فعالیت های گردشگری در حال انجام است که با توافقات انجام شده با مدیرعامل هواپیمایی ماهان کار در حال پیشرفت است.

پورابراهیمی تاکید کرد: در بخش معادن نیز در گلباف اتفاقات خوبی رقم خورده و ظرفیت های جدیدی شناسایی شده است.

وی اظهار داشت:  شورای این شهر نیز دو سرمایه گذار جدید معرفی کرده و امیدواریم سال ۱۴۰۰ عملیات تخصصی این طرح آغاز شود.

عملیات اجرایی طرح فروآلیاژ راین ظرف یک ماه آینده آغاز شود
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در منطقه راین طرح فروآلیاژ نهایی و مشکلات محیط زیست و تامین مالی برطرف شد و ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی گفت: عملیات نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی برق نیز در راین عملیاتی شده و به زودی انجام و عملیاتی می شود.

پورابراهیمی افزود: طرح ایجاد بزرگترین مجموعه پالایشگاه خون کشور در ماهان نهایی شده که به زودی عملیاتی خواهد شد باید به دلیل تغییر  سرمایه گذار و تاخیر در اجرا از مردم عذخواهی کنیم.

پورابراهیمی گفت: طرح تولید پنل های خورشیدی نیز در محلی بین جوپار و ماهان به زودی عملیاتی می شود که جزو بزرگترین طرح های کشور است.

وی افزود: طرح تولید لاستیک های فوق سنگین در باغین به زودی عملیاتی می شود که رقیبی برای لاستیک بارز محسوب می شود که هفته قبل واگذاری زمین و امکانات آن نهایی شد.

وی بیان کرد: طرح الکترودهای گرافیتی که بزرگترین طرح سرمایه گذاری برای فولاد کشور است به زودی در کرمان نهایی و در کنار فولاد بوتیا عملیاتی می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: احداث بندر خشک و مرکز لجستیک برای کرمان در نظر گرفته شده که به عنوان بزرگترین طرح های سرمایه گذاری فضای مرکز استان را تغییر خواهد داد.

وی بیان داشت: برای احداث این بندر ۳۰۰ هکتار زمین بین باغین و زنگی آبادی در نظر گرفته شده است.

پورابراهیمی تاکید کرد: مفهوم منطقه خشک این خواهد بود که بارانداز چابهار و بندرعباس به کرمان منتقل می شود که این موارد تغییرات محتوایی بسیار بزرگی در ساختار اقتصادی استان کرمان ایجاد خواهد کرد و برای راه اندازی این طرح ها یک تا دو سال زحمت کشیده شده تا مصوب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برای نظام اسلامی فوق العاده مهم است.

وی ابراز امیدواری کرد که دولتی مقتدر توانمند و انقلابی و موثر شکل بگیرد و بخش زیادی از مشکلات را بر طرف کند.

وی به نشست با رئیس کل بانک مرکزی و گزارش وی طی روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ما در حوزه های تخصصی و بخش های مختلف اقتصادی شرایط خاصی داریم اما حوزه خدمات بیشترین آسیب را دیده است.

پورابراهیمی گفت: نرخ رشد اقتصادی در بخش خدمات منفی است اما این خبر خوب را می توان بدهم که در بخش های دیگر مانند صنعت، کشاورزی رشد اقتصادی خوب بوده است.

وی افزود: سال ۹۸ رشد اقتصادی کشور منفی شد و شرایط خاصی به وجود آمد اما علی رغم تحریم ها و محدودیت های کرونایی به جز بخش گردشگری که سه دهم درصد منفی است سایر بخش ها مثبت است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود نرخ رشد اقتصادی کشور در سال جاری ۲.۲ دهم مثبت به پایان برسد و این آغازی برای حرکت های جدید اقتصادی در کشور است.

کد خبر: ۷۹٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha