۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
تقویت بخش خصوصی، نقدینگی را به سمت تولید هدایت می‌کند
کارشناس مسائل اقتصادی:

تقویت بخش خصوصی، نقدینگی را به سمت تولید هدایت می‌کند

قنبری، کارشناس اقتصادی گفت: در صورت تقویت بخش خصوصی این قشر از جامعه می‌تواند با سرمایه خود که بخش عظیمی از نقدینگی را تشکیل داده سرمایه گذاری کرده و به تولید کمک کند.

به گزارش بازار، علی قنبری با بیان اینکه هدایت نقدینگی به سمت تولید در کشور ما با موانع زیادی همراه است افزود: سیاست‌های دست و پاگیر باعث شده که سرمایه گذاران از کشور خارج شوند، ما باید در سیاست‌های خود به خصوص از نظر ساختاری، تجدیدنظر کنیم.

وی اضافه کرد: در صورتیکه سرمایه گذاران در کشور ما به راحتی و بدون قوانین دست و پاگیر بتوانند فعالیت کنند و همچنین این سرمایه گذاران که عمدتا بخش خصوصی را در کشور تشکیل می‌دهند احساس امنیت کنند، می‌توانیم بخش عظیمی از نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم.

قنبری گفت: با فعالیت این بخش خصوصی و همچنین سرمایه گذاری آن‌ها در کشور اشتغال ایجاد شده و از تورم جلوگیری می‌شود.

این کارشناس اقتصادی افزود: بانک مرکزی باید با هماهنگی سایر نهادها، شرایط را برای تولید و سرمایه گذاری فراهم کند تا این حجم نقدینگی بالا که مانند موج مخربی می‌تواند در جامعه عمل کند به سمت تولید هدایت شود.

قنبری ادامه داد: در صورت هدایت نقدینگی به سمت کارهای مولد از بی ارزش شدن پولی ملی نیز جلوگیری می‌شود.

وی گفت: تولیدکننده‌ها صرفا با تسهیلات بانکی نمی‌توانند اقدام به تولیدکنند بلکه باید زمینه کار برای آن‌ها فراهم شده و همچنین سیاست‌های دست و پاگیر برای آن‌ها برداشته شود.

کد خبر: ۷۹٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha