۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
بازار نابسامان مرغ نمادی از سوءتدبیر و ناهماهنگی در زنجیره تأمین و توزیع است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بازار نابسامان مرغ نمادی از سوءتدبیر و ناهماهنگی در زنجیره تأمین و توزیع است

عسگری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مشکل موجود در زمینه عرضه و فروش مرغ را نمادی از سوءتدبیر و ناهماهنگی در زنجیره تأمین و توزیع دانست و گفت: دولت باید با تمام توان، دغدغه مردم در حوزه معیشت و خرید مایحتاج ضروری زندگی را برطرف کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی عسگری مشکل موجود در زمینه عرضه و فروش مرغ را نمادی از سوءتدبیر و ناهماهنگی در زنجیره تأمین و توزیع دانست و گفت: دولت باید با تمام توان دغدغه مردم در حوزه معیشت و خرید مایحتاج ضروری زندگی را برطرف کند.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس درمجلس شورای اسلامی افزود: بررسی صورت گرفته از بازار و رایزنی با مسئولان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، بیانگر عدم هماهنگی بین این دو وزارتخانه، عدم تأمین مایحتاج متناسب با نیاز شبکه توزیع و نبود تفاهم بر سر نیازسنجی واقعی است.

وی با اشاره به بازدید خود از نحوزه توزیع مرغ در کرج، یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده و قول مساعد مسئولان ذی ربط برای افزایش سهمیه مرغ گرم و منجمد استان البرز، امیدواریم با توزیع مناسب و نظارت دقیق برای رسیدن کامل این سهمیه به مصرف کننده نهایی، این وضعیت نامطلوب بهبود یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به نظارت های میدانی انجام شده در سطح شهر حوزه انتخابیه خود، تاکید کرد: در بازدیدهای شبانه، مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در برخی فروشگاه های زنجیره ای همچنان درحال توزیع بود و با رایزنی صورت گرفته، تأمین مرغ منجمد برای مراکز متقاضی بدون محدودیت ادامه خواهد داشت. درعین حال مرغ گرم همچنان نیاز به افزایش سهمیه بویژه در طول روزهای آینده متناسب با نیاز و جمعیت استان دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کنترل بازار را اولویت نخست این ایام عنوان کرد و افزود: دولت باید کنترل بازار را با اولویت و جدیت دنبال کند، هرگونه ناهماهنگی بین دو وزارتخانه جهادکشاورزی و صمت قابل قبول نیست، در صورتی که نیاز به مصوبه و یا هماهنگی میان دستگاه ها باشد، مجلس آماده هرگونه همکاری است ضمن اینکه نقش نظارتی خود را نیز ایفا می کند.

وی پیگیری جدی برای تنظیم بازار را دغدغه ی نخست نمایندگان در روزهای اخیر دانست و اضافه کرد: به دلیل اهمیت این موضوع نشست مشترک کمیسیون‌های صنایع، کشاورزی و اقتصادی با وزاری صمت و جهاد کشاورزی در حضور رئیس مجلس، ۲۵ اسفند جهت پیگیری تنظیم بازار مرغ و گرانی اجناس و کالاها در ایام پایان سال برگزار شد.

کد خبر: ۷۹٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha