۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
۵ مرکز تهیه و توزیع مواد ضدعفونی غیربهداشتی در زنجان پلمب شد
دادستان زنجان:

۵ مرکز تهیه و توزیع مواد ضدعفونی غیربهداشتی در زنجان پلمب شد

زنجان - دادستان زنجان گفت: طی چند روز گذشته پنج مرکز تهیه و توزیع مواد ضدعفونی غیربهداشتی و غیر استاندارد در استان پلمب شد.

حجت‌الاسلام محسن کرمی شامگاه چهارشنبه در حاشیه عملیات کشف و پلمپ دو انبار مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی احتکار شده در زنجان در گفتگو با خبرنگار بازار، از کشف بیش دو هزار جفت دستکش، هشت هزار  عدد ماسک، مقادیری مواد ضدعفونی کننده طی چند روز گذشته دراستان خبر دادو گفت: برای همه این موارد و اقلام احتکار شده، پرونده تشکیل و اقلام مکشوفی تحویل مراکز درمانی شد تا برای بیماران استفاده شود. 

وی اظهار کرد: چند مرکز نیز که مبادرت به تولید مواد ضدعفونی کننده فاقد استانداردهای لازم می‌کردند، شناسایی شدند.

مردم منتظر دسترسی به حداقل‌ها

دادستان  زنجان گفت: شامگاه چهارشنبه یک انبار بزرگ اقلام پزشکی و بهداشتی احتکار شده و همچنین یک داروخانه که مواد ضدعفونی کننده را احتکار کرده بود پلمپ و متخلفان دستگیر شدند.

کرمی  ابراز کرد: امروز در شرایطی هستیم که مردم به لحاظ برخی از اقلام از جمله اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در کمبود هستند و به همین خاطر مردم منتظر دسترسی به حداقل‌هایی از این اقلام هستند.

وی افزود: برخی افراد بدون توجه به این شرایط و با نگرش سودجویانه به این اموال و بدون اینکه هیچ‌گونه دغدغه‌ای نسبت به شرایط، مشکلات و نیازهای جسمی و روحی مردم داشته باشند، مبادرت به انبار کالاهای ضروری می کنند و عمده این کالاهای احتکار شده در زمینه بهداشت و به‌ویژه ماسک و مواد ضدعفونی کننده است.

دادستان زنجان از کشف انباری در زنجان که اقلام مورد نیاز مردم در شرایط کنونی جامعه در آن احتکار شده بود خبر داد و افزود: در این ساختمان دو طبقه متاسفانه شاهد احتکار اقلامی بودیم که در شرایط کنونی جامعه بسیار مورد نیاز بوده و حتی تاریخ مصرف برخی از این اقلام که از سال‌ها پیش در این انبار احتکار شده، سپری شده بود.

کرمی افزود: هیچ‌کدام از این اقلام از مبادی رسمی خریداری نشده و فاکتورهای اخذ شده نیز حاکی از آن دارد که اقلام مذکور از فروشگاه‌های اینترنتی بدون مشخصات کامل و شفاف خریداری شده و حتی خود این مکان نیز فاقد مجوز فعالیت در امر خرید و یا توزیع اقلام بهداشتی است و انبار مذکور در سامانه مربوطه در سازمان صمت ثبت نشده است.

وی ابراز کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از مراکز در ایام گذشته نسبت به تولید مواد ضدعفونی کننده‌ای که فاقد شرایط و استانداردهای لازم است، مبادرت کرده‌اند و طی چند روز گذشته پنج مرکز را در همین راستا پلمب کردیم و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کردند نیز شناسایی شدند.

متخلفان منتظر برخورد سخت قانون باشند

دادستان زنجان افزود: بعد از انجام نمونه‌برداری از اقلام تولیدی این مراکز، مشخص شد که عموم اقلام تنها برای ضدعفونی کردن سطوح تولید شده و از استانداردهای لازم برای ضدعفونی کردن دست‌ها برخوردار نیست. 

کرمی تصریح کرد: متاسفانه برچسب‌ها و مشخصاتی که بر روی کالاهای مذکور وجود داشت، حکایت از این دارد که این مواد حاوی آنتی‌ویروس‌هایی است که برای ضدعفونی کردن دست‌ها بوده و این افراد بدون توجه به این استانداردها و اخذ مجوزهای لازم، مبادرت به این کار کرده‌اند که به همین خاطر این مراکز نیز پلمب شده و با فعالان آن برخورد سخت قانونی  می شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط اخذ نشده باشد، این افراد حق تولید و توزیع این‌گونه اقلام را ندارند، یاد آور شد: خریدارانی که با توجه به نیاز به بازار مراجعه می‌کنند، شاید در انتخاب اقلام مورد نیاز خود دقت کافی را نداشته باشند و این فضا باعث شده تا زمینه سوءاستفاده برای برخی افراد فراهم شود که این افراد نیز در صورت شناسایی، منتظر برخورد سخت قانونی باشند.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان اظهار کرد: فردی که مرتکب چنین اقدامی شده است، قطعاً متخلف بوده و برخورد سختی با وی می شود.

وی افزود: افرادی که از این به بعد بخواهند به این روش عمل کنند، منتظر برخورد سخت قانون باشند و  چشمان بیدار دستگاه‌های نظارتی، مترصد این نوع رفتارها است و به محض شناسایی این قبیل افراد، سخت‌ترین برخورد قانونی با آن‌ها صورت خواهد گرفت.

دادستان زنجان،بیان داشت:  در خصوص سلامت روح و جسم مردم هیچ تعارفی با کسی نداریم و هر کسی بخواهد در این زمینه اخلال ایجاد کند، با برخورد سخت قانون مواجه می شود.

کد خبر: ۷٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha