۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
خسارت ۱۶۰ میلیارد یورویی دولت فرانسه از شیوع کرونا
وزیر محاسبات عمومی فرانسه اعلام کرد

خسارت ۱۶۰ میلیارد یورویی دولت فرانسه از شیوع کرونا

دوسو، وزیر محاسبات عمومی فرانسه خسارات ناشی از بحران سلامت به دولت را ۱۶۰ میلیارد یورو ارزیابی کرد.

به گزارش بازار، وزیر محاسبات عمومی فرانسه خسارات ناشی از بحران سلامت به دولت را ۱۶۰ میلیارد یورو ارزیابی کرد.

اولیویه دوسو در عین حال خاطر نشان کرد این رقم نهایی نیست. دوسو در سنا تاکید کرد، هزینه‌ای که ما برای مقابله با بحران متعهد شدیم، از جمله هزینه‌های دولت برای تامین اجتماعی و زیان در درآمدها به دلیل کاهش فعالیت ها، حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد یورو ارزیابی می‌شود.

وی افزود: این رقم نهایی نیست، چرا که ما هنوز در بحران اپیدمی و بحران سلامت به سر می‌بریم و بسیاری از سازوکارهای حمایت اضطراری از شرکت‌ها و حقوق بگیران همچنان فعال هستند.

دولت به طور فزاینده تلاش برای محاسبه هزینه‌های این بحران غیرمنتظره را آغاز کرده است. در ماه ژانویه، وزارت اقتصاد اعلام کرده بود، دولت فقط در محدوده‌ای مشخص (به جز کمک هزینه‌ها و تامین اجتماعی) نزدیک به ۴۲ میلیارد یورو به هزینه‌های اضطراری برای سال ۲۰۲۰ اختصاص داده و از این رقم ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو برای بیکاری، ۱۲ میلیارد یورو برای صندوق‌های همبستگی، ۴ میلیارد یورو برای تامین مالی جبران خسارات مربوط به کمک هزینه‌های اجتماعی و ۸ میلیارد یورو برای حمایت از شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این هزینه ها، در آمد مالیاتی دولت (مالیات ارزش افزوده، مالیات بر شرکت‌ها و ...) ۳۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو از پیش بینی‌های انجام گرفته قبل از آغاز بحران کمتر بوده است.

دوسو افزود: امسال، هزینه‌های جدید مرتبط با بحران مشخص خواهد شد، به ویژه در زمینه واکسیناسیون، جبران خسارات ناشی از بیکاری یا صندوق‌های همبستگی. در حال حاضر ما هنوز نمی‌توانیم زمان پایان هر یک از هزینه‌ها را مشخص کنیم.

کد خبر: ۷۹٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha