۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
بازارچه‌های دائمی توزیع کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی در لرستان راه‌اندازی شود
رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی لرستان:

بازارچه‌های دائمی توزیع کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی در لرستان راه‌اندازی شود

لرستان- ساروقی، رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان گفت: ایجاد بازارچه‌های دائمی توزیع کالاهای اساسی و میوه و محصولات کشاورزی توسط تعاون روستایی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات معیشتی مردم باشد.

کامران ساروقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تعاون روستایی با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تحت نظارت خود می‌تواند به آشفتگی بازار محصولات کشاورزی و باغی، کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی پایان دهد.

وی افزود: با لغو قانون انتزاع یا تمرکز، وظایف بخش کشاورزی که در سالهای گذشته از وزارت صمت انتزاع و به وزارت جهادکشاورزی واگذار شده بود این آشفتگی‌ها در بازار محصولات کشاورزی و میوه به‌وجود آمد که علیرغم مخالفت تشکل‌های کشاورزی به‌خصوص نظام صنفی کشاورزی، متأسفانه با پیشنهاد رئیس جمهور و تصویب هیات دولت این قانون متوقف شد.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان با بیان اینکه در سالهای گذشته عملکرد موفق تعاون روستایی در توزیع میوه شب عید نتیجه اجرای موفق این قانون بود، عنوان کرد: ایجاد بازارچه‌های دائمی توزیع کالاهای اساسی و میوه و محصولات کشاورزی توسط تعاون روستایی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات معیشتی مردم باشد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود دولت و به‌ویژه وزارت جهادکشاورزی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه شبکه وسیع تعاون روستایی کشور، ایجاد بازارچه‌های دائمی عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را در اولویت کاری خود در سال جدید قرار دهند.

ساروقی از ورود تعاون روستایی استان در تهیه و توزیع میوه شب عید امسال خبر داد و گفت: در شهرستان هایی که توزیع میوه شب عید توسط اتحادیه های تعاونی روستایی انجام می شود شاهد رضایت مندی عمومی مردم هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت هستیم.

کد خبر: ۷۹٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha