۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
۱۵هزار تن بذر اصلاح‌شده بین کشاورزان آذربایجان‌شرقی توزیع شد
با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام

۱۵هزار تن بذر اصلاح‌شده بین کشاورزان آذربایجان‌شرقی توزیع شد

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: برای نخستین بار بیش از ۱۵ هزار تن بذور اصلاح‌شده از ارقام مناسب گندم تهیه و در بین کشاورزان استان در سال زراعی جاری توزیع شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی با اشاره به عملکرد سالانه جهادکشاورزی استان،  اظهار کرد: برای اولین بار در استان و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام توانستیم برای تحقق جهش تولید و ارتقای عملکرد در واحد سطح با اصلاح کشت در سطح ۱۴۴ هزار هکتار از اراضی دیم استان شامل ۹۸ هزار هکتار گندم، ۲۵ هزار هکتار جو، ۱۵ هزار هکتار حبوبات، سه هزار هکتار نباتات علوفه ای و ۴۰۰ هکتار دانه روغنی در مجموع با پیش بینی افزایش تولید ۶۶ هزار تن در استان در اراضی دیم ۲۱ شهرستان انجام ‌شد.

وی ادامه داد: کسب رتبه اول توزیع و پرداخت تسهیلات قانون بودجه از دیگر توفیقات سازمان در سالجاری محسوب می شود و با یک هزار و ۲۶۹ طرح به مبلغ ۳۳ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال به بانک های عامل کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون معرفی شده است که از این تعداد، ۳۲۳ طرح با اعتبار ۷۱۳۱ میلیارد ریال پرداخت شده که با پرداخت این رقم در استان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است. 

فتحی خاطر نشان کرد: تعداد ۲۲۹ طرح با اعتبار ۱۵ هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال به بانک های عامل کشاورزی و توسعه تعاون معرفی شده که از این تعداد، ۳۱ طرح با اعتبار ۱۴۹ میلیارد ریال پرداخت شده است. وی گفت: همچنین در سال ۹۹ از محل اعتبارات کارا (اشتغال روستایی و فراگیر) تعداد ۲۳۰۰ طرح به مبلغ ۸۳۶۶ میلیارد ریال تصویب و به بانک های عامل ارسال شده که از این تعداد ۷۱۴ طرح به مبلغ ۲۲۰۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: رشد ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان از رقم ۱.۹درصد سنوات گذشته و ارتقاء به ۲.۱۳ درصد در سال ۹۹ از دیگر توفیقات سازمان است که از محل اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون تعداد هفت هزار و ۱۵۸ دستگاه تراکتور و ادوات به مبلغ ۵۸۸۵ میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شده بود که از این تعداد، یک هزار و ۹۱۸ دستگاه به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده که ۱۲۵ درصد از سهمیه اختصاص یافته اعتبارات جذب شده است.

وی همچنین گفت: شروع عملیات احداث سازه گلخانه ای شهرک های گلخانه ای ملکان، عجب شیر و کلیبر، شروع عملیات اجرایی احداث شهرک دامپروری تبریز، شروع عملیات زیرساخت شهرک گلخانه ای بناب و تکمیل آن، شروع مطالعات شهرک گلخانه ای یک هزار هکتاری پایاب سد حاجیلرچای و یک هزار هکتاری یکانات مرند و شهرک دامپروری بناب از جمله اقدامات درخوری هستند که در حوزه شهرک های کشاورزی در آذربایجان شرقی انجام شده است.

کد خبر: ۷۹٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha