۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
دستگاه‌ها در قبال اجرا نکردن برنامه‌های توسعه‌ای به هیچ مرجعی پاسخگو نیستند
عضو کمیسیون برنامه بودجه و مجلس با بازار مطرح کرد:

دستگاه‌ها در قبال اجرا نکردن برنامه‌های توسعه‌ای به هیچ مرجعی پاسخگو نیستند

محسن زنگنه عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با بیان اینکه محتوای برنامه‌های توسعه‌ای باید واقع‌گرا باشند، تأکید کرد: اگر برنامه‌ای بر اساس واقعیات نوشته نشود اجرا نمی‌شود.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اینکه دستگاه‌ها در قبال عدم اجرای برنامه‌های توسعه‌ای به هیچ مرجعی پاسخگو نیستند، اظهار داشت: برخی دستگاه‌ها مایل نیستند در چارچوب‌ها قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه ما اصولاً روحیه برنامه‌زده‌ای داریم، اظهار داشت: اگر بخواهیم شفاف در این زمینه صحبت کنیم، باید بگوییم که یک نوع دیکتاتوری در مدیریت داریم، یعنی هر مدیری که صندلی را کسب می‌کند، معمولاً اینطوری است که اگر خود را در چارچوب برنامه‌ای قرار دهد، ضعف خود را نشان داده است، لذا متأسفانه این روحیه باعث شده تا ما از صدر تا ذیل با این قبیل موضوعات مواجه شویم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه محتوای برنامه‌های توسعه‌ای باید واقع‌گرا باشند، تأکید کرد: اگر برنامه‌ای بر اساس واقعیات نوشته نشود اجرا نمی‌شود، ما خیلی اوقات در برنامه‌های توسعه، چشم‌انداز ترسیم می‌کنیم، این در حالی است که برنامه چشم‌انداز  آرمانی و کلان نیست.

وی با بیان اینکه برنامه‌های توسعه‌ای باید یک هدف مشخص داشته و ظرف ۴ الی ۵ سال به نتیجه برسد، اظهار داشت: متاسفانه برنامه‌های توسعه‌ای در سیستم ساختاری و اداری ما به خوبی اجرا نمی‌شوند و مسئولین هم در برابر عدم اجرای آن پاسخگو نیستند.

وی تأکید کرد: تا زمانی که مسئولین و وزرا درباره عدم اجرای برنامه‌های توسعه‌ای پاسخگو نباشند، هیچ الزامی هم به اجرای آن ندارند.

کد خبر: ۷۹٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha