۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
 میزان صادرات خودرو ترکیه طی ۲ ماه به ۱.۷ میلیارد دلار رسید

میزان صادرات خودرو ترکیه طی ۲ ماه به ۱.۷ میلیارد دلار رسید

صادرات صنایع خودروسازی ترکیه در دو ماه امسال به یک میلیارد و ۶۹۹ میلیون و ۳۹۱ هزار دلار رسید.

به گزارش بازار به نقل از آناتولی، بر اساس داده‌های انجمن صادرکنندگان صنایع خودروسازی اولوداغ (OIB) ترکیه، ۱ میلیارد و ۶۹۹ میلیون و ۳۹۱ هزار دلار طی دو ماهه اول سال جاری از ترکیه به حدود ۸۳ کشور و مناطق خودمختار صادرات خودرو انجام گرفته‌است. در این میان خودروی سواری ۳۵.۴ درصد از صادرات این بخش را تشکیل داده‌است.

در این راستا بیشترین صادرات این بخش به فرانسه انجام شده است. میزان صادرات به این کشور طی دو ماه اول سال جاری به ۳۱۹ میلیون و ۴۷۲ هزار دلار رسید.

همچنین پس از فرانسه به ایتالیا ۱۹۷ میلون و ۳۸۶ هزار دلار، اسپانیا ۱۶۳ میلیون و ۳۸ هزار دلار، آلمان ۱۴۰ میلیون و ۹۱۳ هزار دلار، بریتانیا ۱۲۷ میلیون و ۷۳۱ هزار دلار، لهستان ۸۷ میلیون و ۳۶۴ هزار دلار، اسلوونی ۷۱ میلیون و ۲۱۴ هزار دلار، بلژیک ۶۲ میلیون و ۶۹ هزار دلار و سوئد ۶۱ میلیون و ۴۲۷ هزار دلار و مصر ۵۹ میلیون و ۵۹۸ هزار دلار صادرات انجام شده‌است.

در دوره مذکور هشت کشور از ده کشور اول که صادرات خودرو انجام شده‌است، کشورهای اروپایی است.

از سوی دیگر صادرات بخش خودرو به تونس به طور قابل توجهی افزایش یافته‌است. صادرات ترکیه به این کشور در دو ماه اول سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۶۵ درصد افزایش یافته و از ۱ میلیون و ۷۰۷ هزار دلار به ۹ میلیون و ۶۵۵ هزار دلار رسیده‌است.

کد خبر: ۷۹٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha