۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
بورس مازندران «سبز» به پیشواز عید رفت
بازار بررسی کرد؛

بورس مازندران «سبز» به پیشواز عید رفت

ساری- اگرچه پرونده معاملات تالار بورس در استان مثبت بسته شد اما این گرمای موقتی شب عید نتوانست یخ و منفی های دستوری سال جاری را در تالار شیشته ای آب کند.

به گزارش خبرنگار بازار، اگرچه همزمان با روزهای پایانی سال بازار معاملات در تالار شیشه ای مازندران اندکی گرم شد اما این گرما نتوانست ضررها و منفی های دستوری هشت ماه گذشته از سال را در این بازار پرنوسان جبران کند.

بیشتر سهامداران به ویژه تازه واردان بورس در مازندران از سالی که گذشت در این بازار تجربه ناخوشایندی دارند و منفی های مکرر و دستوری، سبب به یغما رفتن بسیاری از دارایی ها و سرمایه های خرد مردم در این بازار شده است.

درهفته پایانی سال، اگرچه معاملات بورس در مازندران تراز مثبت داشت اما در مجموع سهامداران از این بازار خاطره خوشی ندارند.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار میزان معاملات هفته پایانی سال را در بورس استان ۱۰۷ میلیون و ۱۱هزار و ۵۳۷ سهم به ارزش بیش از ۸۶۹ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ارزش ریالی سهام خریداری شده در بورس استان ۳۱۴ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام ۵۵۵ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: شرکت های سایپا، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و گروه دارایی برکت بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: ۳۶ درصد از کل سهام مبادله شده مربوط به خرید و ۶۴ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.

شاخص قیمت در هفته پایانی سال در تالار شیشه ای با ۱۰۰ هزار و ۷۷۹ واحد افزایش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۳۰۷ هزار و۶۵۷  واحد رسید. 

کد خبر: ۷۹٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha