۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به ۹۲۰ مگاوات رسید
در آخرین ماه سال ۹۹؛

ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به ۹۲۰ مگاوات رسید

تاکنون از منابع تجدیدپذیر حدود پنج هزار و ۹۱۳ میلیون کیلووات ساعت، انرژی تولید شده که این میزان تولید برق توانسته از انتشار سه میلیون و ۹۷۸ هزار تن گاز گلخانه‌ای در کشور بکاهد.

 به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، این میزان تولید انرژی‌های تجدیدپذیر باعث شده بیش از یک میلیارد و ۶۷۹ میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران که در تولید برق از منابع انرژی فسیلی بکار گرفته می‌شود، کاسته و بیش از ۱۳۰۰ میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

بنابر این گزارش، تاکنون ظرفیت نصب شده انرژی‌های تجدیدپذیر به بیش از ۹۲۰ مگاوات رسیده است و عملکرد این نوع از نیروگاه‌ها همچنین موجب عدم انتشار بیش از ۲۵ هزار تن آلاینده‌های محلی شده است.

بر اساس این گزارش، با استقبال خوب سرمایه‌گذاران تاکنون ۵ هزار نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک با مجموع ظرفیت ۶۹ هزار و ۳۲۰ کیلووات در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

این گزارش حاکی است، بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که ۴۹ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع خورشیدی، ۳۴ درصد از نوع بادی، ۱۲ درصد از نوع برق‌آبی کوچک، یک درصد از نوع زیست توده، ۲ درصد بازیافت حرارتی و ۲ درصد توربین‌های انبساطی است.

کد خبر: ۷۹٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha