۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
پهلوگیری کشتی‌های ۸۰ هزار تنی در بندر پارس/ بارگیری گوگرد بدون حادثه انجام شد
مدیر بندر پارس:

پهلوگیری کشتی‌های ۸۰ هزار تنی در بندر پارس/ بارگیری گوگرد بدون حادثه انجام شد

بوشهر- مدیر بنادر و پایانه‌های دریایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه صادرات گوگرد طی یک سال گذشته بدون حادثه بوده است، گفت: مجتمع بندری پارس قابلیت پهلوگیری کشتی‌های ۸۰ هزار تنی را دارد.

علی معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مجتمع بندری پارس دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صادرات محصولات است و نقش مهمی در صادرات کالاهای نفتی و غیر نفتی و همچنین واردات تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت دارد.

وی با اشاره به وسعت ۱۰۰ هکتاری مجتمع بندری پارس جنوبی شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: این مجتمع دارای دو حوضچه است که یکی دارای ۱۰ پست و دیگری دارای ۱۵ پست اسکله است.

مدیر بنادر و پایانه های دریایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ظرفیت این بندر را ۴۰ میلیون تن در سال عنوان کرد و ادامه داد: این بندر دارای عمق آبشخور بین ۱۱ تا ۲۰ متر است که قابلیت پهلوگیری کشتی‌های ۸۰ هزار تنی را نیز دارد.

وی به نقش مجتمع بندری پارس جنوبی در صادرات محصولات پتروشیمی، میعانات گازی و گوگرد اشاره کرد و افزود: طی یک سال گذشته با اقدامات صورت گرفته، بارگیری گوگرد در این مجتمع بدون حادثه انجام شد.

وی از امکانات بندر پارس به اسکله اختصاصی شناورهای عملیاتی و تدارکاتی اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر امکانات بندر می‌توان به ترمینال کانتینری، انبارهای روباز و سرپوشیده به منظور نگهداری کالا اشاره کرد.

معصومی، RMG برای تخلیه و بارگیری کانتینر را از دیگر امکانات مجتمع بندری پارس بر شمرد و خاطرنشان کرد: وجود اسکله اختصاصی برای پهلوگیری شناورهای نفتی و سوخت رسان از دیگر امکانات بندر است.

وی تصریح کرد: مجتمع بندری پارس یکی از بزرگترین بنادر صنعتی خلیج فارس است که علاوه بر نقش‌آفرینی در صادرات و واردات، نقش مهمی در پشتیبانی خدمات و تسهیلات دریایی و امکانات مورد نیاز سکوها دارد.

کد خبر: ۷۹٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha