۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
آیا میانگین‌گیری  بعد از ضرر در معاملات به نفع ما خواهد بود؟
بازار بررسی می‌کند؛

آیا میانگین‌گیری بعد از ضرر در معاملات به نفع ما خواهد بود؟

همیشه شرایط برای یک معامله گر یکسان نبوده و می توان در شرایط مختلف تصمیمات مختلفی را گرفت.

بازار؛ گروه بورس: در هنگام شروع یک فعالیت جدید، انتظار می رود قصد تهیه ابزارهایی که فکر می کنید به آنها نیاز پیدا خواهید کرد را داشته باشید اما پس از مدتی متوجه غیر کاربردی بودن بسیاری از آن ها، (حداقل برای آغاز کار) می شوید.

با سرمایه گذاری بهینه می شود به اهداف خود رسید، اما خرید وسایل غیر ضروری بسیار جذاب تر به نظر میرسد زیرا این همان چیزی است که در آموزشهای خود و تبلیغات فضای مجازی می بینید، تهیه تجهیزات باعث می شود که در انجام فعالیت های جدید خود احساس راحتی و اطمینان بیشتری داشته باشید.

این اغلب در معامله گران بازارهای مالی هم اتفاق می افتد. ممکن است افراد تازه وارد اینطور برداشت کنند که با سیستم های مانیتورینگ،خرید نرم افزار های تحلیل، اندیکاتور و ربات های گران قیمت میتوانند بهتر از بازار سود بگیرند.

خوشبختانه برای اینکه بتوانید به یک معامله گر سودآور تبدیل شوید، لزوماً به همه این موارد نیازی نیست. در اینجا چند   نکته وجود دارد که هنگام راه اندازی محیط تجاری خود بهتر است به آنها توجه کنید.

موارد ضروری را درنظر بگیرید
با یک لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی و یک اتصال اینترنتی خوب شروع کنید. سپس، یک بستر معاملاتی مناسب را انتخاب کرده و آن را روی سیستم خود نصب کنید.
موبایل شخصی می تواند برای چک کردن معاملات باز شما مناسب باشند، اما اگر بخواهید اخبار، نمودارها، حواشی بازار و معاملات خود را به طور همزمان بررسی کنید، امکان پذیر نخواهید بود.

برای شروع به چندین مانیتور نیازی ندارید، مگر اینکه قبلاً تجربه و موجود داشته باشید و مطمئن باشید که به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

در جایی سرمایه گذاری کنید که کارآمد باشد
درست مثل یک آشپز یا مهندس که در تهیه تجهیزات باکیفیت حساسیت به خرج می دهد، معامله گران بازارهای مالی نیز باید در بهترین ابزارهای موجود برای بهینه کردن وقت و تمرکز خود سرمایه گذاری کنند تا مهارت های معامله گری خود را به حداکثر برسانند.

به عنوان مثال سرمایه گذاری در یک میز و صندلی راحت و مناسب به شما کمک می کند تا مدت زمان بیشتری در فضای معاملاتی برای بررسی دقیق تر بمانید.

انتخاب نرم افزار تحلیل و بستر معاملاتی مناسب می تواند به شما کمک کند سیستم های معاملاتی خود را آسان تر و سفارشات خود را سریعتر اجرا کنید.

به همین ترتیب، عضویت در سایت ها و کانال های معتبر مرتبط می تواند بینش اقتصادی و مزیت های تجربی به شما ارائه دهد که اکثر معامله گران از آن بی خبرند. 

در یک بازار تهاجمی مانند فارکس، شما به تمام امتیازاتی که در جهت مثبت شدن معاملات شما می شود نیاز خواهید داشت.

هرچه موجب عدم تمرکز شما می شود را از خود دور کنید
اگر از لپ تاپ خود برای سرگرمی و فضای مجازی و کارهای غیر مرتبط استفاده می کنید و در عین حال به معامله گری هم میپردازید، باعث می شود از جو بازار فاصله بگیرید.

بارها گفته شده که معامله گری یک تجارت است و برای کسب درآمد از آن به تمرکز، نظم و ثبات نیاز است.

می توانید با انتخاب کردن محل معامله گری خود در جایگاهی که کمترین میزان حواس پرتی را دارد، شروع کنید. این می تواند در زیرزمین، اتاق کاری یا حتی یک فضای کوچک باشد. سعی کنید غیر از خود و ابزار کارتان چیزهای غیر مرتبط به حوزه معامله گری خود وارد نکنید.

آیا به معاملات درضرر رفته حجم اضافه کنیم؟
میانگین گیری یا مقیاس بندی در معاملات منفی به معامله گران کمک می کند تا زمانی که معامله در مسیر مثبت قرار گیرد، قیمت خرید خود را به طور متوسط   کاهش دهند. اما مقیاس گذاری برای همه مناسب نیست.

هرگز مطمئن نخواهید شد که معامله در نهایت به روش شما پاسخ مثبت می دهد و اینکه در صورت ادامه یافتن معامله بر علیه شما، آیا همچنان می توانید تصمیمات معاملاتی خوبی بگیرید؟ تنها راه برای اینکه بفهمید چه زمانی باید مقیاس بندی را در معامله از دست رفته به کار ببرید، این است که بدانید این بخشی از استراتژی شماست یا خیر.

اگر این احتمال را بدهید که قیمت می تواند به این سطح اصلاح برسد، می توانید مقیاس حجم را در نقطه مورد انتظار با رعایت مدیریت ریسک قرار دهید و طبق استراتژی معاملاتی خود پیش بروید.

اما اگر مقیاس بندی معنای به خطر انداختن سرمایه شماست، یا اگر میخواهید با این کار از میزان ضرر خود بکاهید، در این صورت، شما به امید اعتماد می کنید!

در ادامه، کسانی به امید اعتماد می کنند که در حالت قمارگونه معامله میکنند.در این حالت، چشم خود را بر روی شرایط فعلی می بندند و امیدوارند که بازار به نفع آن ها برگردد.

امید، احتمالات بهتری برای معامله شما ایجاد نمی کند، و مهمتر از آن، از حساب شما محافظت نمی کند.به جای امید به بهبودی، زمان آن رسیده است که ضررهای خود را کاهش دهید، از انرژی خود برای ارزیابی مجدد استفاده کنید. به این فکر کنید که چگونه می توانید از ضررهای مشابه در آینده جلوگیری کنید و معاملات سودده‌تری را پیدا کنید.

به یاد داشته باشید، فرصت های معاملاتی دیگری هم وجود خواهد داشت، اما اگر تلاش کنید حساب خود را به هر قیمتی به مثبت برسانید، در نهایت بازدهی معکوس را درپی خواهد داشت.
 

کد خبر: ۷۹٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha