۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کشورهای اروپایی استفاده از واکسن آسترازنکا را به حالت تعلیق درآوردند

کشورهای اروپایی استفاده از واکسن آسترازنکا را به حالت تعلیق درآوردند

پس از مجموعه هشدارها، آلمان، فرانسه، ایتالیاو اسپانیا واکسن آسترازنکا را «با احتیاط» متوقف کردند.

بازار؛ گروه بین الملل: پس از مجموعه هشدارها، آلمان، فرانسه، ایتالیاو اسپانیا واکسن آسترازنکا را «با احتیاط» متوقف کردند.

این چهار کشور با الگو گرفتن از تدابیری که توسط دانمارک و نروژ اتخاذ شده بود و قبل از شروع مجدد واکسیناسیون با این محصول از آزمایشگاه انگلیس-سوئد ، به آژانس دارویی اروپا واگذار کردند.

کشورهای اروپایی که هنوز به واکسن آسترازنکا وابسته هستند تا فعالیت های واکسیناسیون خود را تقویت کنند ، به دلیل شک و تردیدها درباره عوارض جدی ، مجبور به تعلیق آن شدند.

«امانوئل ماکرون» در یک کنفرانس مطبوعاتی با رئیس آژانس دارویی اروپا ، اعلام کرد: « واکسیناسیون آسترازنکا را با احتیاط متوقف می کنیم و امیدواریم که آژانس دارویی اروپا  چراغ سبز نشان دهد تا آن را به سرعت از سر بگیریم.»

وزیر بهداشت آلمان گفت: «این یک تصمیم علمی است، نه یک تصمیم سیاسی.»به گفته وی ، هفت مورد آمبولی که به استفاده از واکسن آسترازنکا مرتبط هستند، در سراسر راین شناسایی شده است.

آژانس دارویی اروپا که هفته گذشته تحقیقات  را آغاز کرد ، روز دوشنبه اعلام کرد: «در حال حاضر بر این باور است که مزایای واکسن آسترازنکا در پیشگیری از کووید-۱۹ همراه با خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر، بیشتر از خطر عوارض جانبی است. به نظر نمی رسد تعداد حوادث ترومبولیتیک مشاهده شده در جمعیت واکسینه شده بسیار بیشتر از جمعیت عمومی باشد.»

کد خبر: ۷۹٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha