۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
آلمان از واکسیناسیون با آسترازنکا خودداری می‌کند

آلمان از واکسیناسیون با آسترازنکا خودداری می‌کند

طبق توصیه فعلی موسسه پاول ارلیش، دولت فدرال برای احتیاط واکسیناسیون با آسترازنکا را به حالت تعلیق درآورده است.

بازار؛ گروه بین الملل: در حال حاضر واکسن آسترازنکا در آلمان دیگر استفاده نمی شود. طبق توصیه فعلی موسسه پاول ارلیش، دولت فدرال برای احتیاط واکسیناسیون با آسترازنکا را به حالت تعلیق درآورده است. اندکی بعد، فرانسه و ایتالیا نیز واکسیناسیون با واکسن را از روز دوشنبه متوقف کردند.

عصر همان روز، اسپانیا نیز واکسیناسیون را به مدت دو هفته به حالت تعلیق درآورد. واکسیناسیون با آسترازنکا نیز قبلا در چندین کشور اروپایی از جمله هلند، ایرلند، دانمارک، نروژ و ایسلند متوقف شده بود.

این توقف به علت دریافت گزارش هایی مبنی بر وجود برخی عوارض بعد از واکسیناسیون، به ویژه تشکیل لخته های خون است. آژانس دارویی اروپا تاکنون از حدود ۳۰ مورد اختلالات انعقادی در پنج میلیون نفر پس از دریافت واکسن آسترازنکا مطلع شده است.

آژانس دارویی اروپا در بیانیه خود نوشت: تعداد حوادث ترومبوآمبولی در افراد واکسینه شده بیشتر از تعداد عادی نیست. پس از اولین معاینات، هیچ شواهدی از رابطه علت و معلولی وجود ندارد. کارشناسان آژانس دارویی اروپا گفتند: فواید این واکسن بیشتر از خطرات آن است و در حین ادامه بررسی اختلال انعقادی، می توان واکسن را تجویز کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا این واکسن خطری در بر دارد یا خیر. در هلند، واکسیناسیون طی اقدامی پیشگیرانه موقتا متوقف شد، اما در دانمارک نگرانی در مورد علائم بسیار غیر معمول در یک زن دانمارکی که پس از واکسیناسیون فوت کرده بود، وجود دارد. البته انگلیس همچنان به واکسیناسیون با آسترازنکا ادامه می دهد.

فرانسه واکسیناسیون با آسترازنکا را فقط تا روز سه شنبه حوالی ظهر به حالت تعلیق درآورده، زیرا به گفته ماکرون انتظار می رود در آن زمان آژانس دارویی اروپا  تصمیم لازم را اتخاذ نماید.

کد خبر: ۷۹٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha