۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
روزانه یکصد هزار ماسک و ۳۷۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی تولید می کنیم
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره):

روزانه یکصد هزار ماسک و ۳۷۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی تولید می کنیم

تهران- رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به افتتاح خط تولید چهار محصول مهم مقابله با کرونا بطور همزمان در تهران، اشتهارد و سنندج گفت: روزانه یکصد هزار ماسک و ۳۷۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی تولید خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مخبر ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح خط تولید ۴ محصول مهم مقابله با کرونا بطور همزمان در تهران، اشتهارد و سنندج که توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و با ویدیو کنفرانس انجام شد اظهار داشت: با بهره برداری از این خطوط جدید روزانه ۱۰۰هزارماسک، ۳۷۰هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده، ۳۰دستگاه اکسیژن‌ساز و ۳هزار لباس مخصوص پزشکان تولید خواهیم کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: ظرف کمتر از یک هفته تمام امکانات ستاد اجرایی فرمان امام رابرای مقابله با کرونا بسیج کرده‌ایم و با تولیدکنندگان ماسک هم جلسات خوبی گذاشتیم و خود وزارت بهداشت هم در این جلسات شرکت داشت و در حال حاضر تقریبا روزانه صد هزار ماسک وارد گردونه نیاز کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی دولت‌های اروپایی با خباثت تمام، جلوی واردات اقلام بهداشتی خریداری شده را گرفتند افزود: با این وجود ما به مدد ظرفیت‌های داخلی خودمان، با افزایش تولید داخلی و البته برخی طرق دیگر بر این مشکل نیز فائق آمدیم.

مخبر با بیان اینکه در تولید امروز به ظرفیت کامل رسیده ایم و واردات را هم به سرعت در حال پیگیری هستیم عنوان داشت: در روزهای آینده اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه دو کارخانه اشتهارد و تهران را هم راه اندازی و به خط تولید آورده ایم که آن‌ها هم روزی ۷۰ هزار لیتر انواع مواد ضدعفونی کننده تولید می‌کنند، افزود: خط تولید دو کارخانه بزرگ دارویی سبحان دارو و البرزدارو را عوض کردیم به طوری که در حال حاضر روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی در حال تولید هستند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان پای کار آمده اند گفت: از طریق این شرکت هاتوانستیم دستگاه تولید اکسیژن را به خط تولید بیاوریم که این دستگاه تا به امروز وارداتی بوده است و روزی ۳۰ دستگاه اکسیژن ساز در حال تولید است.

مخبر از راه اندازی خط تولید لباس پزشکان در کردستان نیز خبر داد و عنوان داشت: روزانه چهار هزار دست لباس پزشک در حال تولید است که این لباس‌ها هم وارداتی بود و باید بگوییم که در مسائل مالی چه در واردات و چه در تولید داخل هیچگونه دخالتی نکردیم و نمی‌کنیم ما فقط از اعتبار و روابط ستاد استفاده کردیم در کشورها فقط تسهیل گر بودیم برای واردات اجناس و در داخل هم نقش هماهنگ کننده را ایفا کردیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خطاب به کسانی که در این روزها از بازار سوء استفاده می‌کنند و جنس‌ها را انبار می‌کنند تا بتوانند سود کنند گفت: به زودی شاهد زوال و آتش گرفتن اموال شان خواهند بود و نه خیری در این دنیا و نه در آخرت خواهند دید و امیدواریم در یکی دو هفته آینده اوضاع آرام شود و این هجوم التهابی که برای تهیه این اقلام بهداشتی وجود دارد تمام شود.

وی در خصوص افتتاح خط تولید مدیا ماسک نانو n۹۵ با ظرفیت ۷۶ هزار عدد در روز در تهران که در شرکت نفت پارس بهره برداری شد نیز اظهار داشت: خط تولید انواع مواد ضد عفونی کننده عمومی و سطوح با ظرفیت ۱۰ هزار لیتر در روز و خط تولید دستگاه اکسیژن ساز با کمپرسور بومی سازی شده و دستگاه بای پپ به ظرفیت ۳۰ دستگاه در روز در این شرکت در تهران به بهره برداری رسید.

کد خبر: ۷٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha