۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
۵۵ سد تا پایان دولت تدبیر به بهره برداری می رسد
معاون وزیر نیرو:

۵۵ سد تا پایان دولت تدبیر به بهره برداری می رسد

قزوین- معاون وزیر نیرو گفت: از ابتدای کار دولت کنونی ۴۹ سد به بهره برداری رسیده است و تا پایان دولت این آمار به ۵۵ خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم تقی زاده خامسی عصر سه شنبه در آئین افتتاح پروژههای حوزه انرژی استان قزوین که با حضور مجازی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت:مشکلاتی که کشور طی سالهای گذشته به دلیل کم آبی تجربه کرده است و اثرات این مشکل بر بخش های استراتژیک موجب شده است تا توجه به حوزه انرژی و تامین منابع آبی در صدر بسیاری از فعالیت ها قرار گیرد.

وی افزود: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم تا کنون عملیات اجرا و ساخت ۴۹ سد در کشور آغاز و به بهره برداری رسیده است که تا پایان دولت ۶ سد دیگر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد:  سد نهب تاکستان نیز به دلیل اهمیت این حوزه و تاثیر آن در بخش های کشاورزی این شهرستان در اولویت کارها قرار گرفت و بر همین اساس بیش از ۸۵ درصد از هزینه های ساخت این سد توسط دولت تامین شده است.

تقی زاده خامسی خاطرنشان کرد: سد نهب نخستین سد مخزنی استان قزوین است که با دستور ویژه رئیس جمهور اجرایی و ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار با شرط  بهره برداری تا پایان سال به این پروژه اختصاص یافت.

وی افزود:سد نهب با حجم ۱۲۰ میلیون متر مکعب مخزن و ارتفاع ۴۶ متر ساخته شده است، که میتوان آب یک رودخانه محلی و بیش از ۹۰ چاه را در اختیار کشاورزان این بخش قرار دهد.

 معاون وزیر نیرو عنوان کرد: هم اکنون این سد با بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب آبگیری شده است و میتواند در مدیریت سیلاب های این منطقه اثر بخش باشد

کد خبر: ۷۹٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha