۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
افزایش سقف اعتبارات فرهنگی در بودجه ۱۴۰۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد

افزایش سقف اعتبارات فرهنگی در بودجه ۱۴۰۰

راستینه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از افزایش سقف اعتبارات فرهنگی در بودجه سال ۱۴۰۰خبرداد و گفت: افزایش اعتبارات از یک درصد به دو و نیم درصد پایه خوبی برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی در سال آینده است.

به گزارش بازار، احمد راستینه با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبار خاصی به بخش فرهنگی داده شده است اظهار داشت:در پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم آمده بود که مجلس بخش فرهنگ و اقتصاد را مورد اهتمام نظر قرار دهد.

وی گفت: در ابتدای لایحه بودجه سهم فرهنگ در کل یک درصد بود که این عدد بسیار ناچیز بود و مورد اعتراض همه اهالی این حوزه قرار گرفت.

راستینه افزود:سقف حوزه بودجه فرهنگ از کل بودجه کشور به دو و نیم درصد ارتقا پیدا کرد که این نویدبخش اتفاق بسیار مبارکی برای فعالیت‌های حوزه فرهنگ در بخش‌های مختلف است و اینکه ۳۵۰ میلیارد تومان برای مقرری بیمه بیکاری هنرمندان و اصحاب فرهنگ تئاتر سینما و روزنامه نگاران پیش‌بینی شد اتفاق بسیار خوبی است و در سالی که هنرمندان شرایط سختی را به دلیل کرونا پشت سر گذاشتند ۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یافت.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد:در بخش گردشگری و توسعه صنایع دستی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شد که در این زمینه شاهد رشد و شکوفایی باشیم همچنین در بخش فضای مجازی متاسفانه در سال‌های گذشته کم کاری کردیم امسال در لایحه بودجه با نظر نمایندگان و اعضای کمیسیون تلفیق ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تولید محتوا در نظر گرفته شد که نویدبخش حرکت خوب برای تولید محتوای برنامه‌های غنی در فضای مجازی است.

راستینه افزود: در کمیسیون تلفیق به اتفاق نظر نمایندگان هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان در بخش پروژه‌ها و کمک هزینه و فصل پنجم به وزارت ورزش و جوانان کمک شد که نصف این اعتبارات برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی در کل کشور اختصاص داده شده است

وی اضافه کرد:یکی از موضوعاتی که در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته موضوع جوانان در وزارت ورزش بود که در این بخش در طرح جوانی جمعیت توجه ویژه‌ای به ازدواج جوانان و حمایت از مسکن آن‌ها شده است که این خود می‌تواند نوید بخش اتفاقات خوبی برای حوزه فرهنگی در سال آینده باشد.

این نماینده مجلس افزود:برای کمک به مسایل دینی، فرهنگی و کمک به آثار فاخر سینمایی از جمله حمایت ویژه از فیلم‌های ملک سلیمان و حضرت موسی (ع) و کمک به تولید آثار سینمایی سه هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که سرآغاز خوبی برای حمایت از تولید آثار فاخر تلویزیونی و سریال‌های الف ویژه سازمان صدا و سیماست.

کد خبر: ۷۹٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha