۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
تامین میوه شب عید در کرمان/ منکر فساد در شبکه توزیع نیستیم
استاندار کرمان:

تامین میوه شب عید در کرمان/ منکر فساد در شبکه توزیع نیستیم

کرمان - استاندار کرمان از تامین کالاهای اساسی و میوه مورد نیاز شب عید در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی زینی وند پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: به دنبال توسعه متوازن در استان کرمان هستیم و برای این منظور باید از ظرفیت های استان استفاده شود.

وی ادامه داد: تناسبی بین میزان برداشت از منابع استان توسط بنگاه های اقتصادی و نقش آنها در توسعه کرمان وجود ندارد.

استاندار کرمان با انتقاد از اینکه حساب بانکی این شرکت ها در کرمان نیست، افزود: باید حساب این شرکت ها که ثروتشان از کرمان تامین می شود به استان منتقل شود. باید برای ایجاد توسعه متوزان در استان از ظرفیت شرکت های بزرگ استفاده شود.

محرومیت در برخی از مناطق استان ثروتمند کرمان باور کردنی نیست
زینی وند با اشاره به اینکه توسعه متوزان در استان کرمان شکل نگرفته است، گفت: محرومیت در برخی از مناطق استان ثروتمند کرمان باور کردنی نیست.

وی با بیان اینکه عمده توجه در استان کرمان متوجه حوزه معدن و صنعت است، گفت: کرمان در زمینه تولید شغل در بخش خدمات بسیار پایین تر از میانگین کشوری است.

زینی وند با بیان اینکه بخش اعظم سهام شرکت های بزرگ کرمان را متعلق به دولت دانست و افزود: این شرکت ها سرمایه کلانی در اختیار دارند و انتظار می رود در مناطقی که معین اقتصادی هستند به خوبی به وظایفشان عمل کرده و در سراسر استان صنایع وابسته ایجاد کنند و از تمرکز در یک منطقه پرهیز کنند.

وی سپرده گذاری این شرکت ها در بانک های استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: با ایجاد کارخانه و صنایع وابسته در مناطق محروم برای مردم آن منطقه اشتغالزایی می شود.

استاندار کرمان خواستار کمک های حمایتی و معیشتی شرکت های بزرگ کرمان شد و گفت: پیشنهاد می کنم سازمان مسئولیت های اجتماعی در استان کرمان تاسیس شود.

زینی وند در خصوص وضعیت کالاهای مصرفی در استان کرمان اظهار کرد: بر اساس اعلام وزیر جهاد کشاورزی در زمینه تولید مرغ هیچگونه تغییری نداشته ایم و وضعیت در استان کرمان هم به همین شکل است.

شبکه توزیع کالا دچار ایراداتی است
وی گفت: در کنار اینکه شبکه توزیع این کالاها دچار ایراداتی است، در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی هم داریم. سیستم توزیع کالا فسادزاست و وجود دلال هایی که به مردم رحم نمی کنند هم یکی از معضلات در این زمینه است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر مرغ با قیمت دولتی در حال توزیع در استان کرمان است، افزود: مردم باید برخی رفتارهایشان را اصلاح کرده و به یکدیگر رحم کنند. این درست نیست فردی که یک بار مرغ دریافت کرده است چندین بار دیگر برای دریافت مرغ اقدام و احتکار خانگی کند.

وی از تامین میوه شب عید و شکر مورد نیاز استان کرمان خبر داد و گفت: به دستگاه های امنیتی تاکید کرده ام همه کسانی که در شبکه توزیع فساد ایجاد می کنند را رسما معرفی کنند.

زینی وند با اشاره به محدودیت نیروهای گشت های بازرسی اظهار کرد: گشت ها در سطح استان افزایش پیدا کرده اند و در کنار این مسائل ما منکر فساد در شبکه توزیع نیستیم.

کد خبر: ۷۹٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha