۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
حمایت ۶۹۰۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان از شرکت‌های دانش بنیان
مدیرعامل مؤسسه تحقیق و توسعه دانشمند بنیاد مستضعفان مطرح کرد

حمایت ۶۹۰۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان از شرکت‌های دانش بنیان

خطیبی، مدیر عامل مؤسسه تحقیق و توسعه دانشمند بنیاد مستضعفان، از حمایت ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی این موسسه از شرکت‌های دانش بنیان و تولیداتی که برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود در سال ۹۹، خبر داد.

به گزارش بازار، علی خطیبی در آیین ورود سه شرکت دانش بنیان به سبد سرمایه گذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان گفت: این بنیاد، در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، بسیار جدی‌تر از گذشته است.

وی با اشاره به آخرین روزهای سال که این رویداد اتفاق افتاده است افزود: در روزهای پایانی سال که مجموعه‌ها آماده تعطیلی آخر سال می‌شوند، ما به صورت جدی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم.

خطیبی گفت: سه شرکتی که امروز به خانواده بنیاد مستعضفان اضافه شدند، مجموعه‌ای از جوانان و فارغ التحصیلان کشور هستند که ایده‌های نویی برای حل مسائل کشور داشتند و طرح‌های آنان برای نخستین بار در کشور در حال انجام و مورد نیاز بنیاد است.

وی با بیان اینکه در بنیاد مستضعفان صنایع مختلفی داریم افزود: این صنایع نیازهای متفاوتی دارند و یکی از راه حل‌های رفع این نیازها، از طریق شرکت‌های خارجی است.

خطیبی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای دانش بنیان شدن اقتصاد کشور گفت: تحقق این موضوع در گرو تکیه بر توان داخلی است، کاری که در بنیاد مستضعفان به طور جدی دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رقم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باید در سال آینده چند برابر شود افزود: درب‌های بنیاد مستضعفان به روی شرکت‌های نو آور، فناور و دانش بنیان باز است.

خطیبی اضافه کرد: هر یک از شرکت‌های داخلی که بتواند حجم زیادی از نیازهای بنیاد مستضعفان را در زمینه‌های مختلف برطرف کند، استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دست جوانان نخبه داخلی را می‌بوسیم گفت: از نخبگان می‌خواهیم طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند.

خطیبی با اشاره به اینکه بخشی از سرمایه گذاری‌ها ریسک است افزود: این ایده‌ها با حمایت بخش‌های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، ممکن است به کار اقتصادی تبدیل شود.

مدیرعامل مؤسسه تحقیق و توسعه دانشمند بنیاد مستضعفان با ابراز خرسندی برای لبیک گفتن به فرمان رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب فرمودند که شرکت‌های دانش بنیان باید از ۴ هزار به ۴۰۰ هزار ارتقاء یابد و کارهایی که ما انجام می‌دهیم در این راستاست.

خطیبی از شرکت‌های دانش بنیان خواست مخاطب بنیاد مسضعفان قرار گیرند و افزود: باید وابستگی به شرکت‌های خارجی به طور کامل قطع شود و توان داخلی توسعه یابد.

وی با بیان اینکه باید تجهیزات و نیازهای بنیاد مستضعفان در داخل تولید شود ادامه داد: این مهم جز با همت جوانان و اعتماد به آنان انجام نمی‌شود.

خطیبی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه فناوری گفت: کاری که ما انجام می‌دهیم ادامه راه دانشمندان شهید از جمله شهید شهریاری و فخری زاده است.

وی ابراز امیدواری کرد این اقدامات در راستای جامه عمل پوشاندن به اهداف آن شهیدان والا مقام باشد.

کد خبر: ۷۹٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha