۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
وسایل کشاورزی و فناوری در ازای محصول
اجرای طرح جدید سرمایه گذاری کشاورزی در زامبیا

وسایل کشاورزی و فناوری در ازای محصول

یکی از راه ها برای تامین تجهیزات، فناوری و ترغیب افراد به کشاورزی و در عین حال باز پرداخت بدهی کشاوزان از طریق معامله کالابه کالا صورت می گیرد.

بازار - فرحناز سپهری؛ به گزارش « ونچرز افریکا»، یکی از بزرگترین تأمین کنندگان نهاده های زامبیا (African Green Resources (AGR، برنامه ۸۱ میلیون دلاری تأمین مالی را ارائه داده است. که در ازای حبوبات، منابع کشاورزی و فناوری را برای کشاورزان فراهم کند. این پروژه طبق برنامه این شرکت برای سرمایه گذاری تا ۱۵۰ میلیون دلار در جنوب افریقا انجام می شود.

این پروژه شامل تهیه تجهیزات کشاورزی، یک مزرعه خورشیدی ۵۰ مگاواتی و سد آبیاری خواهد بود. همچنین  ۶۰ هزار تن کود (۵۵ میلیون دلار) برای گندم و سویا و۲۶ میلیون دلار برای پروژه هایی مانند گسترش سیلوهای ذخیره حبوبات را پوشش می دهد.

امنیت غذایی با حمایت از کشاورزان خرد و متوسط

AGR به دنبال تقویت امنیت غذایی در زامبیا و مناطق اطراف آن با سرمایه گذاری برای ۱۲۰ کشاورز تجاری و ۲۵۰ هزار کشاورز کوچک و متوسط ​​است. این پروژه از طریق بانک های منطقه ای و جهانی و با اعطای وام ها با  بازپرداخت توسط بازدهی برنامه، تأمین می شود،. همچنین ضمانت آن توسط بانک توسعه آفریقا، اتحادیه آفریقا، Sace Italy و Agriculture Grain International نیز تضمین شده است.

این درحالی است که رویکرد تجارت به صورت مبادله کالایی است، که در آن به کشاورزان وسایل کشاورزی و فناوری داده می شود و به جای پرداخت پول نقد، بدهی شان را با دانه ها پرداخت می کند. زونید یوسف، رئیس AGR گفت: ما بازپردخت وام را از فروش آرد گندم، محصولات گیاهی فرآوری سویا و درآمد سیلوی بازپرداخت خواهیم کرد. وی افزود: این شرکت در هر فصل ۴۴ هزار تن گندم دریافت می کند، که قبل از فروش در بازارهای محلی و بین المللی فراوری می شود.

با این ابتکار جدید، کشاورزان قادر خواهند بود با کمک دسترسی به بازارها و تأمین اعتبار مشاغل خود را توسعه دهند، بدون اینکه نگران بازپرداخت بدهی هایشان باشند. در عین حال کشاورزانی که به وام دسترسی ندارند می توانند برای رشد مشاغل خود از این رویکرد بهره ببرند.

زامبیا سرزمین بزرگ با منابع زمینی به وسعت ۴۲ میلیون هکتار است که ۱.۵ میلیون هکتار از آن سالانه کشت می شود. منابع آبی فراوانی برای آبیاری وجود دارد و ۴۰ درصد از آب این کشور در آفریقای مرکزی وجنوب آفریقا وجود دارد.

علاوه بر این، بخش کشاورزی "ستون اصلی " اقتصاد زامبیا است و ۳۵ درصد کل صادرات غیر سنتی این کشور (به غیر از مس و کبالت)، را درا ختیار دارد و  در ۱۰ درصد درامد کل کشور مشارکت دارد. اما اخیراً  خشکسالی مناطق جنوب و غرب را تحت تأثیر قرار داده و تولید کشاورزی و تولید برق آبی را کاهش داده است.

همچنین مستندات برنامه جهانی غذا (WFP) ) نشان می دهد که بیش از ۴۵ میلیون نفر در ۱۶ منطقه جنوب آفریقا پس از خشکسالی مکرر، بازدهی کم، سیل گسترده و رشد اقتصادی کند، با گرسنگی روبرو هستند.

با این وجود، ابتکار AGR به تأمین مالی تجارت کشاورزی و به تضمین امنیت غذایی کشور کمک می کند. کشورهای آفریقایی بایدرویکرد AGR، به منظور تجارت انعطاف پذیر که  از طریق اعتبار کالایی کشاورزان انجام می شود، را مد نظر قرار دهند. این امر با ترغیب بیشتر مردم به سمت ورود به کشاورزی و در نهایت افزایش صادرات و درآمد برای کشور، به رونق بخش کشاورزی کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۷٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha