۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
دولت با سرکوب مالی خودروسازان، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت توزیع می کند
دبیر انجمن خودروسازان ایران:

دولت با سرکوب مالی خودروسازان، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت توزیع می کند

نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: مسئولان نباید تعرفه واردات خودرو را افزایش می‌دادند و ما را هم باید از قیمت‌گذاری معاف کنند.

به گزارش بازار، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه تکان خوردن قیمت خودروهای وارداتی به تصمیم مجلس برمی گردد گفت: مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت که حقوق ورودی خودروی سواری به ۸۶ درصد برسد درصورتیکه این موضوع قبلا در اختیار کمیسیون ماده یک بود و آن را به دولت تفویض اختیار می کردند اما الان آقایان تعرفه را بالا بردند.

وی با تصریح بر اینکه این افزایش تعرفه در جهت حمایت از حمایت صنعت داخلی نیست، افزود: تعرفه ها را به خاطر درآمدزایی دولت بالا بردند و همین موضوع بر قیمت خودروی وارداتی تأثیر می گذارد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: مردم حق دارند که از انواع خودروها استفاده می کنند و ما هم مخالف واردات خودرو به کشور نیستیم.

نعمت بخش با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری خودرو باعث زیان دهی خودروسازان و قطعه سازان شده افزود: در این شرایط نباید انتظار داشت که خودروی با کیفیتی تولید شود. ۸۶ درصد خودرو از قطعات تشکیل شده اما وقتی سودی نصیب قطعه ساز نمی شود او هم ماشین آلات کهنه خود را به روزرسانی نمی کند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در ادامه اظهارکرد: تقاضای ما از مسئولان این است که تعرفه را کاهش دهند اما ما را از قیمت گذاری معاف کنند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد ثبت نام کنندگان در این قرعه کشی ها سرمایه گذاران و دلالان هستند افزود: دولت با سرکوب مالی خودروسازان، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت توزیع می کند.

نعمت بخش یادآور شد: طبق مرکز مطالعات ایران خودرو و سایپا، در حال حاضر نیاز واقعی جامعه با توجه به کاهش قدرت خرید مردم بیشتر از ۸۰۰ هزار دستگاه نیست و بنابراین هجوم برای خرید خودرو به دلیل کمبود نبوده و به خاطر اختلاف قیمت و سود آن است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران مطرح کرد: اگر خودرو در حاشیه بازار فروخته شود ظرف سه ماه قیمت خودرو کاهش پیدا می کند و رانت و فساد و دلالی هم از این بازار حذف خواهدشد.

وی تأکید کرد: مسئولان نباید تعرفه واردات خودرو را افزایش می دادند بلکه باید اجازه دهند که با ارز ایرانیان خارج از کشور (ارزی که پولشویی نباشد) خودروی وارداتی وارد کشور شود تا خودروی داخلی هم ارزان شود و مطلب سوم هم اینکه ما را از قیمت گذاری معاف کنند.

کد خبر: ۷۹٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha