۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
نوسان در نرخ ارز داریم| ضرورت کاهش وابستگی تولید داخلی به خارج از کشور
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بازار مطرح کرد

نوسان در نرخ ارز داریم| ضرورت کاهش وابستگی تولید داخلی به خارج از کشور

قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: باید نیاز بخش‌هایی که به تولید خارج وابستگی دارند را با ظرفیت‌های داخلی بر طرف کنیم تا تولید ما بدین شکل وابسته به خارج نباشد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راه‌های تثبیت قیمت ارز در سال ۱۴۰۰، گفت: ارز یک متغیر کلیدی در اقتصاد ماست و نباید اجازه دهیم قیمت آن در نوسان باشد.

وی با بیان اینکه تولید کشور وابسته به خارج است، اظهار داشت: از این‌رو با افزایش قیمت ارز نه تنها واردات ما کم نمی‌شود، بلکه افزایش هم پیدا می‌کند بنابراین وقتی چنین وابستگی به خارج از کشور وجود دارد دیگر نباید اجازه دهیم ارز در نوسان قیمت باشد.

قادری با بیان اینکه قیمت ارز باید تحت کنترل قرار گیرد، بیان داشت: ما باید در این فرآیند جلوی مابقی تقاضاها را بگیریم و سعی کنیم تولید را از وابستگی به خارج بی نیاز کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین باید نیاز بخش‌هایی که به تولید خارج وابستگی دارند را با ظرفیت‌های داخلی بر طرف کنیم تا تولید ما بدین شکل وابسته به خارج نباشد.

وی با بیان اینکه ما باید در بخش‌هایی که در آن مزیت نسبی داریم، تمرکز کنیم، بیان داشت: همچنین ما باید فکری برای قدرت خرید و پس‌انداز مردم کنیم، البته اگر پس‌انداز مردم به بخش تولید وارد شود آثار چشم‌گیری خواهد داشت و این مسئله به نفع همه ماست.

کد خبر: ۷۹٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha