۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
آکادمی فناوری تک اینسایدر؛ دریچه‌ای به آینده پلتفرم‌های آموزشی حرفه‌ای در عصر دیجیتال
به بهانه امضای تفاهم نامه میان آکادمی فناوری تک اینسایدر و بنیاد ICDL ایران؛

آکادمی فناوری تک اینسایدر؛ دریچه‌ای به آینده پلتفرم‌های آموزشی حرفه‌ای در عصر دیجیتال

«آکادمی فناوری تک اینسایدر» را باید جزئی از استارتاپ های تحول آفرین که اولویت های خود را بر روی توسعه ظرفیت های آموزش و همکاری در سطح داخلی و منطقه ای  قرار داده، در نظر گرفت.

بازار؛ گروه بین الملل: در جهان امروزی توسعه روش های خلاقانه در امر آموزش اهمیت بالایی دارد. به خصوص بعد از همه گیری کرونا بسیاری از فرآیند هایی که نیاز به حضور فیزیکی داشتند دچار تغییرات عمده ای شدند. در این بین بسترهای دیجیتال و در راس آن ها آموزش فناوری محور مهارت های اقتصادی بر اساس ظرفیت های ICT یکی از نمونه هایی است که هم کشور های توسعه یافته و هم در حال توسعه روی آن متمرکز هستند.

باید توجه نمود که  استارتاپ ها و شرکت های خلاق و نوآور نقش اساسی در توسعه چنین طرح هایی ایفا می کنند. بر اساس آمار ها از سال ۲۰۱۳ به بعد بخش اعظمی از رویکرد های استارتاپ ها عوض شده است و تلاش جهت ارزش آفرینی چه در سطح ملی و چه بین المللی جای اهداف صرفا مالی را گرفته است. این نوع استارتاپ ها را اصطلاحا تحول آفرین می نامیم. تحول آفرین ها بیشترین تأثیر را در اقتصاد دارند و هدف شان صرفا بومی و ملی نیست بلکه برنامه ریزی هایشان تاثیر گذاری و مبدل شدن به یک عامل تاثیر گذار در سطح جهانی می باشد.

سیستم های اقتصادی فعلی بیش از پیش به سمت استفاده از فناوری در حال حرکت هستند. داده های انستیتو بین المللی مکنزی نشان می دهد تجارت الکترونیکی بر اساس پلتفرم های نوین تا سال ۲۰۳۰ با افزایش ۶ تا ۱۰ درصدی تجارت کالاهای تولیدی از  ۱.۳ میلیارد دلار به ۲.۱ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

با مطالعه آمارهای میزان سرمایه گذاری و توجه به امر توسعه عمومی فناوری در سطوح اجتماعی در مقیاس منطقه ای مطابق با گزارش موسسه PwC، در سال ۲۰۱۶ ، ۳۳ درصد شرکت ها در خاورمیانه در سطوح پیشرفته دیجیتالی سازی بودند و انتظار ها این بود که میزان دیجیتالی سازی فرآیند های کاری تا سال ۲۰۲۰ بیش از دو برابر شود و به ۷۲ درصد برسد. همچنین کشور هایی مانند لبنان، اردن، بحرین و امارات سرمایه گذاری های کلانی برای توسعه کسب و کار های دیجیتال و آموزش و تربیت نیروی کار متخصص تدارک دیده اند.

در همین راستا و در پاسخ گویی به نیاز های کشور در حوزه نوآوری بر مبنای ظرفیت های دیجیتال و ارائه خدمات آموزشی چند گانه بر اساس روش های نوین بین المللی ایده پلتفرمی نوین در امر توسعه مهارت آموزی تحت عنوان آکادمی فناوری تک اینسایدر صورت گرفته است. این پلتفرم که توسط جمعی از جوانان نخبه کشور و با مشارکت خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه با حمایت دکتر سید جلال ابراهیمی طراحی و پیاده سازی شده است هدف خود را در توسعه همگرایی در امر آموزش نیروی کار متخصص برای ورود به عرصه های اقتصاد فناوری محور و تجارت نوین تعریف کرده است.

خدمات فناوری محور در حال رشد جهانی هستند؛ نباید از غافله عقب بمانیم
میثم عباسی مشاور و فعال حوزه فناوری های پیشرفته و صنعت و یکی از بنیان گذاران این پلتفرم عقیده دارد دریچه ورود به اقتصاد مدرن آموزش مدرن و تربیت نیروی متخصص مطابق با شیوه های دارای بازده بالا می باشد. فرآیند های تجاری و مالی و صنعتی به خصوص بعد از ورود فناوری هایی مانند هوش مصنوعی و سیستم های رباتیک با سرعت سرسام آوری در حال رشد و تغییر هستند و این موضوع با مطرح شدن صنعت نسل چهارم شدت بیشتری یافته است. هرچقدر بتوانیم خودمان را با سرعت رشد فناوری تطبیق دهیم این موضوع هم در میان مدت و هم بلند مدت با پرورش ایده ها و امکان عملی سازی شان برای ورود به بازار باعث کمک به اقتصاد غیر نفتی مان خواهد شد موضوعی که ما در آکادمی فناوری تک اینسایدر تمرکز زیادی روی آن داریم.

مشاوره و آموزش اصولی تبدیل ایده به محصول؛ نیاز امروزی نوآوری کشور
سولماز چرایی، مخترع و منتور استارتاپ ها و رویداد های فناوری ملی و از دیگر بنیان گذاران تک اینسایدر افزود موضوع آموزش نسل جوان و پرورش ایده های خلاقانه آن ها در قالب برنامه ها و کارگاه هایی مانند کارگاه های برند سازی و این که بتوان ابزار های فکری لازم به ایده پردازان جوان را داد که طرح ذهنی شان را به صورت استاندارد و اصولی تبدیل به یک محصول و خدمات عملی کنند از جمله مهم ترین مهارت هایی است که برنامه ریزی هایی دقیق در آکادمی فناوری تک اینسایدر در  این حوزه ها انجام داده ایم.

مخاطبین آموزش های ما شامل اشخاص مبتدی و علاقه مند، متخصصین و فعالان اقتصادی و همچنین اشخاص حرفه ای و همکاران می شود و متناسب با هر سطح و نیازی برنامه ریزی هایی را برای آموزش مدرن مخاطبان تدارک دیده ایم و امیدواریم به مدد مشاورین و متخصصین خود که در کشور جزو برترین ها محسوب می شوند با همکاری با پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و همچنین دستگاه های اجرایی گام های عملی در راستای توانمند سازی آموزشی هم در داخل کشور و هم توسعه همکاری های بین المللی برداریم.

آکادمی فناوری تک اینسایدر را باید جزو استارتاپ های تحول آفرین دانست چرا که اولویت های خود را بر روی گسترش ظرفیت های آموزش و همکاری در سطح داخلی و منطقه ای  قرار داده است.

کد خبر: ۷۹٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha