۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
رعایت کف عرضه مواد اولیه؛ راه حل مشکل صنایع نساجی
نایب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران مطرح کرد

رعایت کف عرضه مواد اولیه؛ راه حل مشکل صنایع نساجی

شیبانی، نایب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران گفت: اگر شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، کف عرضه مواد اولیه صنایع نساجی را رعایت کند، مشکل کمبود مواد اولیه تولید کنندگان این صنعت، حل می‌شود.

به گزارش بازار، علیمردان شیبانی با اشاره به این که پتروشیمی‌ها مواد اولیه خوبی از جمله پُلی استر را تولید می‌کنند، افزود: ۶۰ درصد مصرف صنعت نساجی پلی استر، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد پنبه و ۱۰ درصد هم بقیه چیزهاست.

وی از تولیدکنندگان مواد اولیه پرسید: علت این که روز به روز به جای افزایش عرضه، آن را کاهش می‌دهید و به صورت قطره چکانی عرضه می‌کنید چیست؟

شیبانی افزود: مقایسه عرضه مواد اولیه در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، نشان می‌دهد بدون استثناء، عرضه؛ مدام کاهش یافته است در حالی که عرضه باید افزایش یابد، زیرا تقاضا افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: علت این که تولید کنندگان مواد اولیه، نرخ این مواد را هر هفته بر مبنای نرخ ارز، تعیین می‌کنند چیست؟ در حالی که هزینه کارگر، آب و برق و خوراک آن‌ها با ارز نیست.

نایب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران گفت: اکنون کارخانجات نساجی با حدود ۶۰ درصد ظرفیت خود در حال کارند، زیرا مواد اولیه ندارند.

شیبانی افزود: در ۹ ماهه امسال از کل فروش دو هزار و ۹۶۰ میلیارد تومانی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان؛ ۵۸۷ میلیارد تومان، ناشی از رقابتی بوده که عرضه قطره چکانی این شرکت، آن را ایجاد کرده و از جیب صنعتگران نساجی و مصرف کننده نهایی، بیرون آورده است.

وی اضافه کرد: تا زمانی که عرضه مواد اولیه به اندازه کافی بود همه چیز عالی بود، اما به محض کاهش عرضه، مشکلات افزایش یافت.

کد خبر: ۷۹٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha