۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
 عملکرد صندوق تثبیت سرمایه کاملا شفاف است
رئیس هیات عامل صندوق تثبیت سرمایه بازار سرمایه:

عملکرد صندوق تثبیت سرمایه کاملا شفاف است

آقابابایی، رئیس هیات عامل صندوق تثبیت سرمایه بازار سرمایه گفت: حجم منابع صندوق محدود است و توان بیشتر را برای خرید سهم از بورس نداریم.

به گزارش بازار، محمدابراهیم آقابابایی، رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت سرمایه بازار سرمایه با اشاره به وظیفه این صندوق در ثبات بازار سرمایه اعلام کرد: ۳۰درصد کارمزد حق نظارت بورس و شرکت رایان بورس به حساب صندوق واریز می‌شود که بسیار محدود است.

وی ادامه داد: این صندوق نهادی حاکمیتی است و هیئت وزیران اساسنامه آن را نوشته‌اند و وظیفه‌ی حمایت از بازار سرمایه را دارد.

آقابابایی وجود بحران را موجب وارد میدان شدن صندوق دانست و افزود: مشخص شده است که ما چه زمانی اجازه تثبیت کردن را داریم.

رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت سرمایه بازار سرمایه گفت: بدین منظور ما به منابع نیاز داریم که یکی از محل‌ها، درآمدهای داخلی سازمان بورس است و بورس همکاری کامل در این زمینه کرده است.

آقابابایی از واریز ۲هزار میلیارد تومان برای این صندوق خبر داد و افزود: همچنین صندوق توسعه ملی مطابق قانون یک درصد درآمدهای سالانه خود را در این صندوق سرمایه گذاری می‌کند.

وی با ابراز تاسف نسبت به ۱۳ هزار میلیارد تومانی که باید از سوی صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت سرمایه گذاری می‌کرد و تنها ۱۰۰۰ میلیارد تومان واریز کرده است، گفت: این رقم بصورت شفاف و چارچوب سازمان بورس و نظارت سازمان حسابرسی بخشی از بی ثباتی بورس را کنترل نماید.

آقابابایی خاطرنشان کرد: حجم منابع صندوق محدود است و توان بیشتر را نداریم.

رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت سرمایه بازار سرمایه در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، اظهار کرد: هیئت عامل ما برای خریدها تشکیل می‌شود و هرگاه نیاز باشد، اقدام به خرید می‌کنیم. مثلا همه سقف فروش‌ها را نمی‌توانیم جمع کنیم.

آقابابایی اضافه کرد: از برج ۵ تا امروز در بیش از ۲۰ نماد دست به خرید زدیم که همه خریدها هم ضابطه مند است.

وی گفت: سهم‌های صندوق در بورس و فرا بورس سه دسته شده و هر یک تا سقف مقداری و قیمتی خریداری شده‌اند.

آقابابایی فروش‌ها را نیز کاملا شفاف توصیف کرد و افزود: قصد داریم سهم‌های خود را در سقف خرید به آرامی به فروش برسانیم و منابع را تجهیز کنیم.

وی ادامه داد: سازمان بورس و حسابرسی بر معاملات ما اشراف دارند ولی برای انتشار ریزِ عملیات‌های خرید و فروش محدودیت داریم و فقط می‌توانیم کلیات را گزارش دهیم.

کد خبر: ۷۹٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha