۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
افتتاح بخش مهم آزادراه «اصفهان – شیراز» تا پایان خرداد
مجری‌ آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور خبر داد

افتتاح بخش مهم آزادراه «اصفهان – شیراز» تا پایان خرداد

اصفهان- صلواتی، مجری‌ آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور گفت: آزادراه «ایزدخواست - شیراز» با پیشرفت ۸۵ درصدی خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به روند تکمیل آزادراه ایزدخواست- شیراز و فعالیت‌های شبانه‌روزی برای افتتاح این آزادراه اظهار داشت: تکمیل و ساخت آزادراه ایزدخواست- شیراز که بخش مهمی از آزادراه اصفهان- شیراز بوده که با جدیت در دست انجام است.

 وی با تشریح جزئیات آزادراه ایزدخواست- شیراز افزود: در راستای تکمیل هرچه سریع‌تر این آزادراه، اجرای آن در هفت قطعه در حال انجام است که هر یک از قطعات پیشرفتی بیش از ۸۰ درصد و در مجموع کل آزادراه ایزدخواست- شیراز ۸۵ درصد پیشرفت داشته و تلاش ما این است که این روند همچنان با قوت ادامه یافته و این آزادراه تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

کاهش ۲ ساعت زمان در مسیر اصفهان - شیراز 
مجری‌ آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور ادامه داد: طول مسیر آزادراه ایزدخواست- شیراز ۲۲۴ کیلومتر است که با افتتاح آن ۱۳۰ کیلومتر در مسیر و دو ساعت در زمان سفر از اصفهان به شیراز صرفه جویی خواهد شد که مزایای بسیاری را در سطح ملی به همراه خواهد داشت.

وی با برشمردن مزایای تکمیل آزادراه ایزدخواست- شیراز خاطر نشان کرد: کاهش قابل توجه خسارات و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای و استهلاک خودروهای عبوری در طول بهره‌برداری، افزایش ایمنی و کاهش تعداد کشته‌ها و تلفات جاده‌ای کشور به تعداد ۵۵۰ نفر در سال، صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیارد تومانی در سال نخست بهره‌برداری، کاهش مصرف سوخت به میزان سالانه ۱۳۶ میلیون لیتر و ... از جمله مزایای این آزادراه است.

افزایش سهم مسیر آزادراهی در کشور تا ۱۰ درصد
صلواتی با بیان این که در حال حاضر نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد، یادآور شد: با احداث آزادراه ایزدخواست- شیراز سهم استان فارس از طول آزادراه های در حال بهره برداری کشور به ۱۰ درصد کشور می‌رسد، سطح ایمنی، کیفیت ساخت و کیفیت زیرساخت‌ها در این استان افزایش می‌یابد و در صنعت گردشگری این استان نیز موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت احداث این آزادراه اضافه کرد: همچنین با تکمیل آزادراه ایزدخواست- شیراز، اتصال شمال به جنوب کشور با شبکه آزادراهی بهبود می‌یابد.

کد خبر: ۷۹٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha