۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
بهره‌برداری از ۵ طرح پتروشیمی در بهار ۱۴۰۰
مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد

بهره‌برداری از ۵ طرح پتروشیمی در بهار ۱۴۰۰

وکیل‌زاده، مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پنج طرح از سبد طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی در بهار ۱۴۰۰، عملیاتی می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، امیر وکیل‌زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، روند عملیات اجرایی و بهره‌برداری برخی از طرح‌ها با موانع و مشکلاتی روبه‌رو شده بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته ساخت هیچ طرحی متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه در بهار سال آینده پنج طرح باقیمانده از  ۱۷ طرح برنامه‌ریزی شده برای سال ۹۹ به بهره‌برداری کامل می‌رسند، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، طرح‌های پتروشیمی سبلان، فاز ۱ مسجدسلیمان، پارسیان سپهر، فاز ۱ آرتا انرژی و فاز نخست طرح پتروکیمیای ابن سینا در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه توسعه زنجیره ارزش به عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه‌ای قرار دارد، گفت: به‌دنبال آن هستیم که زنجیره را در ابعاد مختلف توسعه دهیم تا افزون بر جلوگیری از خام‌فروشی، تنوع سبد محصولات پتروشیمی و ارزش‌افزوده بالاتری ایجاد شود.

امسال برای تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی، پتروشیمی‌های‌ کاوه، هگمتانه، میاندوآب، کیمیای پارس خاورمیانه، لردگان، فاز یک پتروشیمی بوشهر، واحد تولید کاتالیست لرستان، سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه، پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس، فاز دوم پتروشیمی ایلام و پتروپالایش کنگان به جمع پتروشیمی‌های کشور پیوسته‌اند.

کد خبر: ۷۹٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha