۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
پراکنش منفی بارندگی باعث کاهش تولید کشاورزی در استان بوشهر شد
استاندار بوشهر:

پراکنش منفی بارندگی باعث کاهش تولید کشاورزی در استان بوشهر شد

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: در سال زراعی جاری، پراکنش منفی بارندگی باعث کاهش تولید کشاورزی در استان بوشهر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالکریم گراوند پیش از ظهر یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان در استانداری بوشهر اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم استان بوشهر مربوط به حوزه آب است که تا زمان رسیدن استان به وضعیت پایدار، آب اولویت اصلی استان خواهد بود.

وی به کاهش میزان بارندگی‌ها در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: پراکنش منفی بارندگی در نقاط مختلف استان بوشهر باعث کاهش تولید محصولات کشاورزی خصوصا در محصولات دیم شده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر در اولویت‌قرار گرفتن پروژه‌های حوزه آب تصریح کرد: مدیران برای رفع مشکلات آب استان بوشهر باید تلاش جهادی داشته باشند و هیچگونه سهل‌انگاری و کم‌کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر لزوم تلاش همه مسئولان برای جلب رضایت مردم با برنامه‌ریزی و رفع مشکلات خاطرنشان کرد: باید از همین ایام تلاش شود که در فصل گرم سال در استان شاهد چالش برای تامین آب  نباشیم.

گراوند با اشاره به اختصاص یک درصد اعتبارات پژوهشی به پروژه‌های کاربردی با مشارکت دانشگاه‌ها ادامه داد: پروژه مطالعاتی گیاهان سازگار با کم‌آبی به دانشگاه خلیج‌فارس واگذار شده است که کار بسیار مهمی است.

وی روند اجرایی این پروژه تحقیقاتی و پژوهشی را مطلوب دانست و بیان کرد:در این راستا سهم یک‌درصدی اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای برنامه‌های پژوهشی به سمت پژوهش‌های کاربردی، حل مشکلات و برطرف شدن نیازهای استان هدایت شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به تخصیص بخشی از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان گفت: همه مدیران استان بوشهر باید برای افزایش سهم استان از اعتبارات ملی تلاش کنند و کم‌کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

کد خبر: ۷۹٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha