۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
هشت واحد صنایع راکد استان اردبیل فعال شد
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

هشت واحد صنایع راکد استان اردبیل فعال شد

اردبیل- مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با فعال‌سازی هشت واحد صنایع راکد استان ۵۰ هزار تن میزان جذب ماده خام محصولات کشاورزی افزایش یافته و اشتغال‌زایی و رونق تولید در منطقه شتاب گرفته است.

به گزارش بازار، علی نعمتی افزود:  کشت و توسعه دانه‌های روغنی کلزا و سویا در استان از اولویت برنامه‌های اصلاح الگوی کشت این سازمان بوده و با جدیت دنبال می‌شود.

او اظهارداشت: با احداث اولین کارخانه طرح روغن‌کشی به ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن و ۶۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر در استان ایجاد خواهد شد.

وی همچنین گفت: با توجه به تولید حدود ۷۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان در راستای ایجاد ارزش افزوده چهار طرح تولیدی برای فرآوری سیب‌زمینی به ظرفیت تولید حدود ۲۶۵ هزار  تن در سال با سرمایه‌گذاری هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۴۸۰ نفر جواز تاسیس صادر شده است.

نعمتی بیان‌کرد: برای جلوگیری از فاسد شدن محصولات باغی و صیفی‌جات در راستای کاهش ضایعات تعداد ۴۲ طرح برای انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی میوه و صیفی‌جات به ظرفیت اسمی حدود ۱۶۰ هزار  تن در سال با سرمایه‌گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۸۰ نفر جواز تاسیس صادر شده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها ظرفیت انبارداری و  نگهداری محصولات کشاورزی از ۹۰ هزار تن به ۲۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

وی ادامه‌داد: با توجه به تولید حدود ۶۰۰ هزار تن گندم و بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین در استان در راستای نگهداری و ذخیره‌سازی غلات توسط سیلوی غلات هفت طرح به ظرفیت اسمی حدود ۳۴۰ هزار تن در سال با سرمایه‌گذاری ۶۰۶ میلیارد ریال و اشتغال ۸۴ نفر جواز تاسیس صادر گردیده است.

نعمتی افزود: در راستای بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی هفت طرح به ظرفیت تولید حدود پنج هزار تن در سال با سرمایه‌گذاری ۸۱۸ میلیارد ریال و اشتغال ۱۵۶ نفر  جواز تاسیس صادر شده که این اقدامات در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بوده و در این حوزه‌ها ظرفیت‌های بیشتری برای جذب سرمایه‌گذاری وجود دارد که امیدواریم در توسعه این بخش سرمایه‌داران سرمایه‌های خود را در حوزه صنایع تبدیلی که از ضروریات کشاورزی اقتصادی می‌باشد، هزینه کنند.

کد خبر: ۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha