۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مس سرچشمه سالانه به ۳۱ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد
سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت:

مس سرچشمه سالانه به ۳۱ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد

سعدمحمدی، سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: مس سرچشمه با افتتاح پروژه های جدید سالانه به ۳۱ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد و با افتتاح (قطعه دوم) خط یک انتقال آب از خلیج فارس به سرچشمه، نگرانی از تامین آب نداریم.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، اردشیر سعدمحمدی در این مراسم که در حضور رییس جمهور و وزیر صمت برگزار شد؛ افزود: با افتتاح (قطعه دوم) خط یک انتقال آب از خلیج فارس به سرچشمه، نگرانی از تامین آب نداریم.

وی با تأکید بر اینکه مس سرچشمه با افتتاح پروژه های جدید سالانه به ۳۱ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد، گفت: سه طرح جدید شامل معادن دره آلو و دره زار و همچنین مس سرچشمه ۸۰۰ میلیون دلار به درآمدهای شرکت مس اضافه می کند.

سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اضافه کرد: امسال برای نخستین بار تولید مس کاتد با رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۸۰ هزار تن رسیده است.

قطعه دوم خط یک انتقال آب از خلیج فارس با فرمان دکتر روحانی افتتاح شد. قطعه دوم خط یک انتقال آب خلیج فارس به سرچشمه، در استان کرمان رسیده است.

قطعه نخست این خط، آب شیرین سازی شده خلیج فارس را در آبان ماه به شهرستان سیرجان رسانده بود.

قطعه سوم خط یک انتقال آب خلیج فارس نیز دقایقی پیش با فرمان رئیس جمهور افتتاح شد. این قطعه، آب شیرین سازی شده خلیج فارس را به شهرستان اردکان در استان یزد رساند.

کد خبر: ۷۹٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha