۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
توزیع میوه‌های شب عید از امروز
معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران:

توزیع میوه‌های شب عید از امروز

نیک منش، معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران گفت: باغداران در غرفه‌ها به عرضه مستقیم محصول به خرده فروشان بپردازند تا میوه با حذف واسطه‌های اضافی و با قیمت پایین به دست مصرف کننده برسد و توزیع آن از امروز شروع می‌شود.

به گزارش بازار، بهنام نیک منش معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران با تأکید بر لزوم قرارگرفتن نظام عرضه و تقاضا در کنار هم، گفت: خلأ بین تأمین و توزیع از طریق کالاهای وارداتی پر می‌شود و بسیاری از فروشگاه‌ها برای خرید کالای مورد نظراشان مجبور به خرید کالای اضافی می‌شوند.

وی در خصوص بازار میوه شب عید توضیح داد: تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین باغداران، اتحادیه بار فروشان و اتحادیه سطح خرده فروشان صورت گرفته که براساس آن باغداران در غرفه‌هایی که مسئول اتحادیه بار فروشان تهران به صورت رایگان در اختیارشان گذاشته به عرضه مستقیم محصول به خرده فروشان بپردازند تا میوه با حذف واسطه‌های اضافی و با قیمت پایین به دست مصرف کننده برسد و توزیع آن از امروز شروع می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران ضمن اشاره به «طرح جشنواره نوروزی» تصریح کرد: براساس این طرح تمام واحدهای صنفی ایران با گرفتن مجوز از اتحادیه در بستر فضای حقیقی و مجازی با قیمت مناسب به فروش محصولات خود می‌پردازند؛ این طرح با هدف کمک به واحدهای صنفی و مصرف کننده با درصد سود کم در فضای رقابتی مناسب به عرضه کالای با کیفیت می‌پردازد و نظارت آن بر عهده اتحادیه است.

نیک منش بالاترین درصد سود یک کالا را ۳۵ درصد عنوان کرد و افزود: واحدهای صنفی بر مبنای تقاضایی که دارند، محصولات را عرضه می‌کند اما برخی از واحدها درصد سود قانونی را رعایت نمی‌کنند.

ایشان با اشاره به سامانه «ایران اصناف» خاطر نشان کرد: با استفاده از این سامانه روند ثبت اصناف به راحتی انجام می‌پذیرد و واحد صنفی که فاقد پروانه کسب باشد به اتحادیه مربوطه گزارش شده و با آن برخورد قانونی خواهدشد.

نیک منش در پایان تصریح کرد: یکپارچه سازی سامانه‌ها و استفاده آن‌ها از سامانه جامع تجارت کمک شایانی به بهبود وضعیت حال می‌کند.

کد خبر: ۷۹٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha