۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
افزایش قاچاق مرغ اصفهان به ۵ استان/ تقاضای مجازی افزایش یافت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

افزایش قاچاق مرغ اصفهان به ۵ استان/ تقاضای مجازی افزایش یافت

اصفهان- ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: قاچاق مرغ زنده و گوشت مرغ از اصفهان به پنج استان دیگر افزایش یافته است.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به آخرین وضعیت بازار مرغ در استان اصفهان اظهار داشت: طی دو روز گذشته شاهد کم یاب شدن این کالای اساسی در بازار اصفهان بوده‌ایم.

تولید شبانه ۷۰۴ تن مرغ در اصفهان
وی افزود: باید توجه داشت که میزان کشتار در اصفهان به شبانه ۷۰۴ تن مرغ رسیده و این در حالی است که میزان مصرف استان ۳۹۴ تن است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در زمینه تولید مرغ در استان اصفهان مشکلی نداریم، ادامه داد: این در حالی است که تقاضای مجازی مرغ فضای نامناسبی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه امروز در استانداری اصفهان برای بررسی شرایط چرخه انتقال مرغ از کشتارگاه به فروشگاه جلسه‌ای برگزار شد، ابراز داشت: در این زمینه درخواست ما از گروه اقتصادی استان وارد کردن حلقه سوم توزیع مرغ به سامانه «رهتاب» است.

لزوم تعامل بیشتر نیروی انتظامی برای کاهش قاچاق مرغ
ایراندوست با بیان اینکه در حال حاضر مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها اطلاعات خود را در سامانه «رهتاب» درج می‌کنند، ادامه داد: حلقه سوم این امر نیز به زودی وارد این سامانه خواهد شد تا نظارت دقیقی بر روند توزیع مرغ صورت گیرد.

وی با اشاره به افزایش قاچاق مرغ از اصفهان ابراز داشت: در حال حاضر مرغ و گوست مرغ از اصفهان به استان‌های تهران، البرز، قم، چهارمحال و بختیاری و شیراز به صورت غیرمجاز صادر می‌شود که در این زمینه نیازمند تعامل بهتر پلیس راه با جهادکشاورزی هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان  با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مصوب مرغ در مرغداری‌ها در اصفهان ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان است، افزود: این قیمت در کشتارگاه ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان و برای رسیدن به دست مصرف کننده ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان مصوب شده است.

کد خبر: ۷۹٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha