۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
 «کرونا» جاده‌های مازندران را خلوت کرد/ کاهش شمار مسافران
آمارها نشان می‌دهد؛

«کرونا» جاده‌های مازندران را خلوت کرد/ کاهش شمار مسافران

ساری - پایش دوربین های نظارتی مستقر در راه‌های مازندران نشان از کاهش سفر و تردد در محورهای منتهی به استان دارد.

 به گزارش خبرنگار بازار، گسترش ویروس کرونا و درگیری مازندران با آن سبب شد که در روزهای پایانی دومین هفته تعطیل در کشور، شمار مسافران ورودی به مازندران کاهش چشمگیری داشته باشد.

این وضعیت درحالی است که متولیان ستاد مقابله با کرونا در مازندران در روزهای گذشته بارهای عنوان کرده اند که مسافران از سفرهای غیرضروری به استان برای حفظ سلامت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پرهیز داشته باشند.

کاهش آمارهای ورودی به مسافران در نتیجه اجرای مصوبه، ممنوعیت اسکان و پذیرش در هتل ها، ممنوعیت اجاره خانه مسافرها و ویلاها، اجرای طرح تب سنجی در ورودی های استان و بازگرداندن و قرنطینه بیماران مشکوک منجر شده است.

عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار می گوید: آمار تردد از مسیرهای شش گانه مازندران نشان از کاهش شمار تردد در جاده های منتهی به استان را نشان می دهد.

وی افزود: این کاهش تردد در حالی است که مازندران به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزینی در روزهای پایانی هفته از ترافیک سنگین در محورهای ارتباطی برخوردار است.

تردد عادی و روان سبب شده تا محدودیت های ترافیکی پایان هفته که هر هفته از ظهر چهارشنبه آغاز می شد و تا صبح شنبه ادامه می یافت، هفته جاری در راه‌های مازندران لغو شود.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز از مسافران خواست تا ضمن رعایت موارد بهداشتی از سفرهای غیرضروری و تردد به استان خودداری کنند.

بررسی تردد ساعتی وسایل نقلیه در مازندران، حاکی از آن است که بیشترین میزان تردد در روزهای منتهی به تعطیلات عصر ها ثبت می شود و این میزان در تعطیلات هفته گذشته به ازای هر ساعت ۱۲۴ هزار تردد بود که پس از شیوع کرونا این میزان به نصف تقلیل یافته است.

در چهار روز گذشته میزان تردد ورودی به جاده های مازندران طبق اعلام راهداری به ازای هر ساعت بیش از ۲۰ هزار تردد بوده است که در مقایسه با قبل از آن کاهش ۶۰ درصدی داشته است.

این درحالی که مازندران سومین استان پرتردد در کشور است و شش از درصد از کل تردد جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است و طی ۱۰ ماه از سال جاری بیش از ۵۲۰ میلیون فقره تردد جاده ای توسط دستگاه های تردد شمار استان ثبت شده است.

کد خبر: ۷٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha