۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
دولت در تامین آب شرب مردم گام‌های بلندی برداشته است
معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزیر نیرو:

دولت در تامین آب شرب مردم گام‌های بلندی برداشته است

انجم‌شعاع، معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزیر نیرو با بیان اینکه در تامین آب مردم، دولت گام‌های بلندی برداشته است، گفت: هم‌اینک ۸۲.۵ درصد جمعیت روستایی از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند در حالی که میانگین جهانی ۵۳ درصد است.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، «رضا انجم‌شعاع» روز شنبه در جلسه شورای معاونان امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی که با حضور معاون امور مجلس رئیس‌جمهور و وزیر نیرو در ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد با بیان این که روستاها به عنوان قطب‌های تولید و اشتغال مولد همیشه مورد تاکید دولت و وزارت نیرو بوده است، اظهار داشت: بیش از ۱۳ هزار و ۱۰۴ روستا با جمعیت ۸.۸ میلیون نفر از شبکه آب سالم و پایدار بهره‌مند شده‌اند و این حرکت تا پایان دولت با سرعت ادامه دارد و در پویش #هرهفته_الف_ب_ایران هم جزو طرح‌های بسیار مهم وزارت نیرو است.

وی اضافه کرد: در جمعیت شهری هم ۹۹.۹ درصد مردم از این امکان برخوردارند در حالی که میانگین جهانی ۸۵ درصد است.
انجم شعاع در حوزه برق و انرژی هم گفت: تا سال ۵۷، حدود ۷۰۲۴ مگاوات نیروگاه نصب شده داشتیم که تا ابتدای دولت یازدهم به افزون بر ۶۸ هزار مگاوات رسید و در دولت یازدهم ۸۵۸۶ مگاوات نیروگاه نصب شد و در دولت دوازدهم تاکنون ۹۴۲۵ مگاوات به بهره‌برداری رسید که تا نیمه ۱۴۰۰ به ۱۱ هزار و ۵۳۳ مگاوات و در مجموع نیروگاه ها به بیش از ۸۹ هزار مگاوات خواهد رسید.  

وی اظهار داشت: مهمترین وظایف وزارت نیرو تامین آب و برق مطمئن و پایدار برای مصارف مختلف و مردم در سراسر کشور است که این وظایف توسط پنج شرکت مادر تخصصی، سازمان توسعه‌ای انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران که در ارتباط با برنامه‌ریزی و توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر فعالیت می‌کند با حدود ۲۰۰ شرکت تابعه و وابسته انجام می‌شود.

این مقام وزارت نیرو افزود: در بخش آب و آبفا در دولت دوازدهم، هر سال ۸ سد ملی و ۴۲ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی به بهبه‌برداری رسیده است و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها معادل ۳۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

انجم شعاع گفت: در این مدت، هر ساله به طور متوسط ۶ تصفیه‌خانه آب و ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: سدهای کشور با هدف کنترل و ذخیره آب برای مصارف مختلف و نیز پیشگیری از وقوع سیل و سیلاب‌ها احداث می‌شوند و نقش بسیار موثری ایفا می‌کنند.
انجم شعاع یادآوری کرد: در سال ۵۷، ۱۹ سد داشتیم که تا ابتدای دولت یازدهم به ۱۴۴ سد رسید. در دولت یازدهم   ۲۵ سد و در دولت دوازدهم ۲۶ سد به بهره‌برداری رسید که تا نیمه ۱۴۰۰ این تعداد به ۳۲ سد و در مجموع در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ۵۷ سد افزایش خواهد یافت.

وی از راه‌اندازی سامانه‌ای برای تقویت ارتباط نمایندگان مجلس با وزارت نیرو خبر داد و افزود: از طریق سامانه مذکور این امکان برای نمایندگان فراهم شده تا از طریق آن بتوانند بدون مراجعه به وزارت نیرو، درخواستهای مختلف خود از جمله ملاقات با وزیر، معاونان وی و مدیران عامل شرکت‌های مادر تخصصی را به ثبت رسانده و نتیجه را از همان طریق پیگیری کنند.

انجم‌شعاع ادامه داد: فرم ثبت ملاقات‌ها و بازدیدها در قالب یک فرمت تهیه شده و در این سامانه امکان ملاحظه گزارش‌های مدیریتی وجود دارد، علاوه بر آن، مکاتبات نمایندگان نیز از این طریق قابل پیگیری و به‌صورت پیامکی نیز مراحل ارجاعات مکاتبات به اطلاع نمایندگان رسانده می‌شود.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزیر نیرو با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در تعامل با مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین نظامنامه ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ابلاغ به مدیران ستادی و استانی جهت ایجاد وحدت رویه، تدوین دستورالعمل نحوه هماهنگی و برگزاری جلسات با نمایندگان و ابلاغ به مدیران زیرمجموعه، تدوین نظامنامه در خصوص فرآیند فراخوان شایسته‌گزینی و اطلاع رسانی در این‌ موارد به نمایندگان، استفاده مستمر از فضای مجازی و نرم افزارهای پیام رسان و همچنین تهیه و توزیع گزارشات و بولتن های مختلف جهت تبادل اطلاعات با نمایندگان و تدوین گزارش‌های تحلیلی دوره‌ای برای ارائه به وزیر نیرو، بخشی از برنامه‌ها و اقدامات وزارت نیرو در جهت بهبود تعاملات با مجلس شورای اسلامی بوده است.

کد خبر: ۷۸٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha