۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
تمام محورهای مواصلاتی اصلی استان همدان باز شد
با تداوم عملیات برف روبی توسط راهداران؛

تمام محورهای مواصلاتی اصلی استان همدان باز شد

همدان _ رستمی، معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از انجام عملیات برف‌روبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام راه های اصلی باز است.

مسعود رستمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حدود هشت هزار و ۱۴۰ تن ماسه و نمک از ابتدای بارش برف به منظور جلوگیری از لغزندگی راه های  جاده ای استان همدان به مصرف رسیده است، عنوان کرد: در همین راستا حدود ۱۸ هزار و ۱۴۰ کیلومتر از راه های استان برف‌روبی و باز گشایی شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه بارش برف که از روز جمعه آغازشده است، اظهار کرد: با توجه به شدت بارش های اخیر که در حدود ۸۰ درصد از  از گردنه ها و حتی مناطق کفی و جاده های مسطح را شامل شد نیروهای راهداری به صورت آماده باش به ارائه خدمات در مناطق مختلف و جاده های  استان پرداختند.

رستمی در ادامه گفت: بیشترین بارش برف را در محور ملایر _ اراک، گردنه اسد آباد، گردنه همه کسی، گردنه گرمک در رزن، تویسرکان و دولایی شاهد بودیم که با تلاش راهداران استان همدان تمام راه ها بازگشایی شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان یادآور شد: در حال حاضر تمام راه های اصلی باز است و هیچ راه مسدودی که در پی بارش برف امکان تردد در آن وجود نداشته باشد نداریم و عبور و مرور در جاده های استان همدان جریان دارد.

رستمی با یادآوری اینکه هیچ راه بسته ای در استان همدان نداشتیم و تمام راه ها با تلاش همکاران راهداری باز است، اظهار کرد: لغزندگی در پی بارش ها مشاهده شد که بعضی خودروها که مجهز به زنجیر چرخ نبودند در برخی مسیرها با مشکل مواجه شدند.

۸۰ تا ۹۰ درصد راه های روستایی استان همدان نیز برف روبی و بازگشایی شده و مابقی راه ها در حال برف‌روبی است

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با عنوان اینکه در حال حاضر تردد به سادگی در جاده های استان همدان انجام می شود، گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد راه های روستایی استان همدان نیز برف روبی و بازگشایی شده و مابقی راه ها در حال برف‌روبی است.

رستمی با بیان اینکه عملیات برف‌روبی به خصوص در محورهای شهرستان ملایر، تویسرکان و رزن به انجام رسیده است، اظهار کرد: تنها چند راه روستایی وجود دارد که هنوز بازگشایی نشده و راهداران مشغول بازگشایی این راه ها هستند، البته راه ها به صورت کامل بسته نشده اما تعداد محدودی از راه های روستایی نیاز به برف‌روبی دارد که طی مدت کوتاهی، عملیات برف‌روبی و بازگشایی آنها به اتمام خواهد رسید.

رستمی در پاسخ به سوالی  که در صورت تداوم بارش ها چه تدابیری اندیشیده شده تا رانندگان به مشکل برخورد نکنند؟ گفت: نیروهای مستقر در راهدارخانه ها همچنان آماده هستند تا در صورت تداوم بارش ها اقدامات لازم در راستای برف‌روبی و باز گشایی راه ها به انجام برسد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در ادامه متذکر شد: توصیه می‌کنیم به رانندگان که در زمان بارندگی از سفرهای غیر ضروری به خصوص همراه خانواده خوداری کنند چراکه بارها شاهد آن بوده ایم که برخی خودروهای سواری با خانواده در سرما و کولاک شدید در جاده ها گرفتار شده اند.

رستمی ادامه داد: افراد در صورتی که سفر ضروری دارند حتما با خود تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند کمااینکه متاسفانه در شرایط برودت و لغزندگی جاده ها کمتر خودرویی به زنجیر چرخ مجهز است و بسیاری  هم لباس گرم به همراه ندارند.

کد خبر: ۷۸٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha