۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
بررسی بودجه در شورای نگهبان ادامه دارد
سخنگوی شورای نگهبان:

بررسی بودجه در شورای نگهبان ادامه دارد

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: ایرادات این شورا به بودجه ۱۴۰۰؛ رسما به مجلس اعلام نشده است و بررسی‌ها ادامه دارد.

به گزارش بازار، عباسعلی کدخدایی امروز (شنبه) در آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان؛ اظهار داشت: نظر رسمی شورا درباره بودجه هنوز به مجلس ارسال نشده است و متاسفانه دوستان مجلسی مقداری در اطلاع رسانی عجله و نظرات غیر رسمی ما را به عنوان نظر شورای نگهبان اعلام کردند؛ همچنان ممکن است ایرادات در واقع تغییراتی داشته باشد: اعضای محترم مشغول بررسی هستند و متعاقباً نظر رسمی شورا اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: از دوستان و مجلس درخواست می‌کنیم نظرات غیر رسمی جلسات را اعلام نکنند؛ خودمان اگر لازم شد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

کدخدایی همچنین گفت: ایراداتی که در رابطه با بودجه ۱۴۰۰ مطرح شده که قابل دسته‌بندی است و این ایرادات را ما همیشه نسبت به لایحه بودجه داشته ایم که مربوط مغایرت‌های اصل ۵۲ و ۵۳ و تعیین ردیف است.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت: در طول یکی دو ماه گذشته مصوباتی راجع به طرح الحاق دو ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی؛ طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه معدن؛ طرح الحاق یک تبصره به ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی داشتیم که هر سه طرح مغایر با شرع مقدس قانون اساسی اعلام شد؛ در خصوص طرح سوم که خیلی از فرهنگی‌ها به دنبال آن بودند؛ تصویب و به تایید نهایی شورای نگهبان رسید.

وی افزود: طرح اصلاح موادی ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفت که این مصوبه نیز عدم مغایرت شرع مقدس آن اعلام شد که این طرح مربوط به ایجاد هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار در وزارت امور اقتصادی و دارایی بود که عدم مغایرت اعلام و به تصویب و تایید نهایی رسید.

کدخدایی همچنین گفت: اعضای شورای نگهبان به برخی از موارد لایحه مالیات بر ارزش افزوده ایراداتی داشتند که برای رفع ایرادات به مجلس محترم عودت داده شد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور را هم مورد بررسی قرار دادیم.

کد خبر: ۷۸٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha