۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان برای توسعه مجتمع‌های آبرسانی اردبیل
مدیرعامل آبفای اردبیل خبرداد:

اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان برای توسعه مجتمع‌های آبرسانی اردبیل

اردبیل - بهنژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ و با کمک بانک صادرات برای تکمیل سه مجتمع آبرسانی در استان اختصاص یافته است.

فرامرز بهنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با بهره‌گیری از اعتبارات ماده ۵۶ الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای تامین مالی توسعه مجتمع‌های آبرسانی روستایی استان اردبیل، بانک صادرات پرداخت ۱۶۰ میلیارد تومان منابع را متعهد شده است.

وی این مجتمع‌های آبرسانی را زون شرقی مجتمع موران شهرستان گرمی، مجتمع آبرسانی سبلان در مشگین‌شهر و خروسلو در بیله‌سوار اعلام و خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در تلاش است با تکمیل عملیات اجرایی تاسیسات آبرسانی سه مجتمع بزرگ و دارای اولویت با تهیه برنامه اجرایی بخش‌های مهمی از عملیات اجرایی از جمله احداث و ارتقای تصفیه‌خانه، لوله‌گذاری خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و احداث مخازن ذخیره آب شرب را در اولویت کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل افزود: مجتمع آبرسانی موران شهرستان گرمی با ۳۰ روستا و جمعیت ۷ هزار و ۶۰۰ نفر برای تامین آب شرب پایدار مردم منطقه در حال احداث است که برای تکمیل این پروژه ۱۴۲ هزار میلیارد ریال از قانون ماده ۵۶ برای تکمیل آن هزینه خواهد شد.

بهنژاد بیان کرد: مجتمع آبرسانی سبلان مشگین‌شهر نیز در حال احداث است که با احداث تصفیه‌خانه سبلان و اجرای خط انتقال اصلی از سد سبلان تا تصفیه خانه و آبرسانی به ۴۳ روستا و دو شهر جمعیت ۲۶ هزار و ۶۵۷ نفری از روستائیان منطقه از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: برای تکمیل این مجتمع بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۶ اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل تصریح کرد: مجتمع آبرسانی خروسلو در شهرستان بیله‌سوار که ۲۴۳ روستا و قشلاق را دربرمی‌گیرد با اجرای خط انتقال اصلی و توسعه ایستگاه‌های پمپاژ تصفیه‌خانه گل‌مالی و تراز ۳۰۰ و آبرسانی به ۱۵ روستا و قشلاق جمعیت دو هزار و ۱۲۴ نفری را بهره‌مند از آب شرب خواهد کرد.

بهنژاد اظهار کرد: برای این پروژه نیز مبلغ ۲۰۸ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۶ منظور شده است.

وی گفت: با تشکیل جلسات متعدد و پیگیری استاندار اردبیل موفق شدیم با همراهی مدیران بانک صادرات زمینه جذب ۱۶۰ میلیارد تومان منابع را در یک دوره اجرایی دو ساله فراهم کنیم که موافقت‌های اصولی از دستگاه‌های متولی برای عملیاتی شدن این طرح‌ها انجام شده است.

کد خبر: ۷۸٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha