۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
نظارت جدی بازرسان بر مراکز اقامتی مجاز همدان در ایام نوروز
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان تاکید کرد:

نظارت جدی بازرسان بر مراکز اقامتی مجاز همدان در ایام نوروز

همدان - مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مسافران در ایام نوروز تاکید کرد و از نظارت جدی بازرسان بر مراکز اقامتی مجاز همدان در این ایام خبر داد.

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نوروز امسال حضور گردشگر در همدان منوط به تصمیم ستاد ملی کروناست، گفت: یکی از مهمترین فاکتورهای گردشگری این است که در قالب سفر ایمن و مسولانه پروتکل های بهداشتی که ستاد کرونا تعیین کرده اتفاق بیافتد بدین معنی که اقامت در مراکزی که از سوی سازمان میراث مجاز است و بر آنها نظارت می شوند صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه نوروز امسال بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا منوط به شرایط آبی یا زرد بودن شهرهاست و در شهرهایی که در وضعیت نارنجی یا قرمز شیوع کرونا هستند حضور مسافران و گردشگر ممنوع است، افزود: در شهرهای آبی یا زرد هم یکی از مهمترین فاکتورهای گردشگری این است که در قالب سفر ایمن و مسئولانه پروتکل های بهداشتی که ستاد کرونا تعیین کرده اتفاق بیافتد بدین معنی که اقامت در مراکزی که از سوی سازمان میراث مجاز است و نظارت می شوند صورت گیرد.

مالمیر ادامه داد: توصیه می کنیم سفر در قالب تورها و آژانس های قانونی اتفاق بیافتد ضمن اینکه امکان بازدید از موزه ها و جاذبه ها ملزم به رعایت پروتکل ها است و باید از برگزاری برنامه هایی که باعث تجمع افراد می شود خودداری کرد.

 وی تاکید کرد: حتی به لحاظ زیر ساخت ها هم باید به گونه ای حضور گردشگران را داشته باشیم و مدیریت شود که در مکان های مسقف این اتفاق نیافتد و شاهد تجمع گردشگران نباشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی همدان گفت: شرایط به نحوی نبوده که مکان های گردشگری بتوانند برنامه خاصی داشته باشند و بسته های مناسبی تعریف کنند و حدود یکسال است که گردشگری تعطیل بوده اند اما هر کدام از تاسیسات به فراخور می توانند تصمیم بگیرند.


 

کد خبر: ۷۸٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha