۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
علت گرانی میوه؛ تداخل مسئولیتی میان ۲ وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

علت گرانی میوه؛ تداخل مسئولیتی میان ۲ وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی

رشیدی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است تداخل مسئولیتی میان دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی و عدم اجرای «قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی» علت بسیار مهم گرانی و کمبود کالاهای اساسی منجمله میوه است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد رشیدی با انتقاد از افزایش قیمت میوه در ادامه افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی، گفت: اگرچه امروز با کمبود میوه در بازار رو به رو نیستیم اما نحوه توزیع، نبود برنامه ریزی و نظارت کافی بر بازار سبب گرانی این محصولات شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صمت باید میوه را به کفایت جهت توزیع شب عید خریداری کند چراکه اگر میوه به اندازه در بازار باشد قیمت آن نیز ثابت می ماند.

وی تداخل و اختلال مسئولیتی میان وزارت صمت و جهاد کشاورزی را یکی دیگر از علل اصلی آشفتگی بازار کالاهای اساسی و اینبار بازار میوه عنوان کرد و گفت: اختیاراتی همچون توزیع، واردات و صادرات را باید به وزارت جهاد کشاورزی سپرد و پای وزارت صمت از این ماجرا بیرون کشیده شود چراکه تنها با ایجاد یک سیستم تمرکز می‌توان بر بی‌نظمی‌ها فائق آمد.

رشیدی با انتقاد از عدم اجرای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی، گفت: متاسفانه رئیس دولت مانع اجرای این قانون شده و یک سری اختیارات وزارت جهاد کشاورزی را به وزارت صمت سپرده است، در حالی که اگر صفر تا صد اختیارات تولید و تامین مواد غذایی در دست وزارت جهاد کشاورزی باشد دیگر شاهد مشکلات پیرامون کالاهای اساسی منجمله تامین و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها آن‌ها نخواهیم بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراز و نشیب‌های قیمتی در بازار کالاهای اساسی از نبود نظارت دقیق و باز گذاشتن دست دلال‌ها نشات می‌گیرد، افزود: همچنین تداخل مسئولیتی میان دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی و عدم اجرای "قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی" علت بسیار مهم دیگر این مسئله است.

کد خبر: ۷۸٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha