۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
۱۷۰۰ کارت بازرگانی صادرکنندگان از تعلیق خارج شد
به دنبال ایفای تعهدات ارزی؛

۱۷۰۰ کارت بازرگانی صادرکنندگان از تعلیق خارج شد

اصفهان - قمری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: به دنبال ایفای تعهدات ارزی، یک هزار و ۷۰۰ کارت بازرگانی صادرکنندگان در سال جاری از تعلیق خارج شد.

احسان قمری در حاشیه سفر به اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به نهایی شدن پیش نویس دستورالعمل اجرایی ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده با دستگاه های تاثیرگذار بر تجارت خارجی کشور پیشنهادات لازم برای ایفای تعهدات ارزی معوق سال های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ ارائه شده است.

وی با بیان اینکه چگونگی ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۰ صادرکنندگان نیز به مقامات و مسئولان مربوطه ارائه شده است، ابراز داشت: امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری پیشنهادات ارائه شده مصوب و برای انجام مراحل اجرایی آماده شود.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: در پیشنهادات ارائه شده از نظرات اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران و همچنین اتاق اصناف استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه سعی شده است تمامی مشکلات صادرکنندگان در حوزه ایفای تعهدات ارزی مورد نظر قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی کشور تمام تلاش خود را برای مرتفع کردن مشکلات صادرکنندگان معطوف کرده است.

قمری تاکید کرد: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان خانه صادرکنندگان از تمامی ابزارهای ممکن برای تشویق و ترغیب صادرکنندگان برای افزایش صادرات غیرنفتی استفاده می کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر تقویت بنیه های اقتصادی، جهش تولد و تقویت آن افزود: توجه به درونزایی و برونگرایی اقتصاد از ضروریات توسعه همه جانبه است.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه کمیته اقدام ارزی در سال ۹۹ با برگزاری ۲۵ جلسه نسبت به مرتفع کردن مشکلات صادرکنندگان در حوزه ایفای تعهدات ارزی اقدام کرده است، گفت: با ایفای تعهدات ارزی بازرگانان و فعالین بخش های مختلف اقتصادی و بازرگانی یک هزار و ۷۰۰ کارت بازرگانی صادرکنندگان در سال جاری از تعلیق خارج شد.

کد خبر: ۷۸٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha