۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
اولین قدم برای مشارکت پذیری عشایر در تعاونی ها اعتماد سازی است
مدیرکل امور تعاونی های سازمان امور عشایر ایران:

اولین قدم برای مشارکت پذیری عشایر در تعاونی ها اعتماد سازی است

حسینی، مدیرکل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر ایران گفت: اولین قدم برای مشارکت پذیری عشایر در تعاونی ها اعتماد سازی است که با نظارت دقیق میسر می شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان امور عشایر ایران، سید عزت اله حسینی مدیرکل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر ایران در جمع مدیران عامل شرکت های تعاونی استان بوشهر گفت: اگر بخواهیم جهشی در مباحث اقتصادی و فنی داشته باشیم باید یک اساسنامه قوی برای تعاونی های عشایری با رویکرد گذر از خدمات رسانی صرف و تبدیل به خدمات رسانی فنی و اقتصادی داشته باشیم.

حسینی اظهار داشت: تعاونی های عشایری و اتحادیه های استانی یک شبکه هستند که علاوه بر ارتباط طولی باید ارتباط عرضی نیز با یکدیگر داشته باشند.

وی افزود: ذخیره سرمایه شرکت های تعاونی در اتحادیه استان ها و اتحادیه مرکزی، گام بزرگی بود که با این روش در سال ۹۹ توانستیم ۵۰هزار تن نهاده دامی به خصوص نهاده جو تامین کنیم و پیش بینی می کنیم بتوانیم در سال ۱۴۰۰ این رقم را دو برابر کنیم.

حسینی بیان کرد: سیاستگزاری و برنامه هایی در سطح ملی در قالب ارائه تسهیلات صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در پروژه هایی از قبیل کشت گیاهان دارویی، تولید عسل، جمع آوری، حلاجی و رنگ ریزی پشم دام و گردشگری عشایر داریم.

مدیرکل امور تعاونی های و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر ایران گفت: نقاط قوت شرکت های تعاونی تشکیل آنها براساس ساختار عشایری و گروه بندی آنها است و باید از این ظرفیت استفاده کرد و برای پایداری تعاونی های عشایری مجبوریم به مباحث فنی و اقتصادی بپردازیم.

وی اظهار کرد: اساسنامه اصلاح شده سه نقطه اساسی دارد که در آن تمام ظرفیت های قانونی و دستورالعمل هایی که می توان شرکت های تعاونی را ارتقاء اقتصادی داد را آورده ایم و در آن دیده ماهیت بازرسی و نظارتی توسط ادارات کل امور عشایر به صراحت شده است.

حسینی اضافه کرد: این امر می تواند به اعتماد سازی و مشارکت پذیری جامعه هدف کمک کند و تحقق ارتقاء شرکت های تعاونی از خدمات رسانی صرف به خدمات رسانی فنی و اقتصادی را در پی داشته باشد.

کد خبر: ۷۸٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha