۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی تعطیل در کشور وارد چرخه تولید شد
معاون وزیر صمت:

یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی تعطیل در کشور وارد چرخه تولید شد

زنجان-معاون وزیر صمت گفت: برنامه امسال وزارت صمت این بود که  یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل در داخل شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید وارد شود ولی یک هزار و ۴۰۰ واحد وارد چرخه تولید شده است. 

به گزارش خبرنگار بازار،مهدی صادقی نیارکی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان گفت: حجم سرمایه‌گذاری صنعتی طی ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است. 

وی با بیان اینکه مجموع حجم سرمایه‌گذاری طی ۱۱ ماه امسال ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است،اظهار کرد: از این میزان بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به استان زنجان است.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همچنین طی ۱۱ ماه امسال ۳۱ هزار فقره جواز تاسیس و ۷۷ هزار مجوز بنگاه تولیدی صادر شده که رشد ۳۸ درصدی دارد. 

نیارکی تاکید کرد: با وجود منفی بودن رشد اقتصادی، بخش تولید و صنعت رشد داشته است.

وی افزود: بخش صنعت کشور برای اولین بار بعد از دو سال در فصل دوم سال جاری نیم درصد و در فصل سوم امسال سه دهم درصد رشد داشت. 

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت به رویکرد ایجابی و ترویجی این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: نهضت ساخت داخل پروژه‌ای بود که از سال گذشته آغاز کردیم و طی سه سال باید ۱۰ میلیارد دلار از واردات کشور تبدیل به ساخت کالای داخل شود.

نیارکی با بیان اینکه تکمیل ظرفیت‌های نیمه‌تمام یکی دیگر از برنامه‌های وزارت صمت است،افزود: برنامه امسال این بود که  یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل در داخل شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید وارد شود ولی یک هزار و ۴۰۰ واحد وارد چرخه تولید شده است. 

وی ابراز کرد: صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی ۷.۸ درصد رشد داشته و بالغ بر پنج هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده که برای ۱۰۷ هزار نفر اشتغال ایجاد شده که ۲۸ درصد رشد دارد. 

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت صمت دو راهبرد اساسی دارد که شامل راهبردهای سلبی و ایجابی است،گفت: در سال ۸۹ واردات و صادرات کشور به ترتیب ۶۵ و ۲۷ میلیارد دلار بود که این میزان در سال ۹۸ به ترتیب به ۴۳ و ۴۱ میلیارد دلار رسید. 

صادقی نیارکی افزود: طی سال ۸۹ بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار کسری تجاری داشتیم که امسال به دو میلیارد دلار رسیده است.

وی به تجارت خارجی کشور طی ۱۰ ماه امسال اشاره کرد و افزود: واردات و صادرات کشور طی این مدت به ترتیب ۳۰ و ۲۸ میلیارد دلار بوده است و  هم‌اکنون دغدغه اصلی تولید در کشور تامین مواد اولیه است که محدودیت داریم.

کد خبر: ۷۸٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha