۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
صادرات کالا از گیلان به کشورهای عضو اوراسیا ۶۹ درصد رشد یافت
استاندار گیلان:

صادرات کالا از گیلان به کشورهای عضو اوراسیا ۶۹ درصد رشد یافت

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه کرونا سبب توقف صادرات از استان نشد، گفت: صادرات کالا به کشورهای عضو اوراسیا ۶۹ درصد رشد یافته است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در کارگروه صادرات با بیان اینکه موقعیت و اقلیم مناسب طبیعی و خاک حاصلخیز برای تولید انواع محصولات کشاورزی به ویژه در بستر گلخانه این تولیدات را مورد تقاضای همسایگان شمالی قرار داده، افزود: دسترسی نزدیک به بنادر آستراخان و آکتائو در شرایط کنونی ، بسیار راهگشا بوده است.

استاندار گیلان افزایش ۴۶ درصدی حمل و نقل دریایی و رشد ۶۹ درصدی صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا از گیلان را نشان از اهتمام جدی صورت گرفته در بخش توسعه صادرات دانست و گفت: شناسایی و آسیب شناسی مقررات و ضوابط چالش آفرین در مسیر صادرات، در دستور کار قرار گرفته تا از طریق مراجع ملی نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی استفاده از کشتی های رو - رو و تقویت بخش حمل و نقل را از مولفه های تأثیرگذار در بخش صادرات ذکر و خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی می تواند بسترساز رشد بیش از پیش صادرات باشد.

زارع هدفگذاری ۷۲۰ میلیون دلاری در بخش صادرات گیلان برای سال ۱۴۰۰ را نیازمند همکاری و حمایت سازمان های ملی در بخش سخت‌افزاری و نرم افزاری و ارتقاء تجهیزات و امکانات دانست و گفت: حمایت از ایجاد پایانه گل و گیاه استان با کمک های بلاعوض یا یارانه تسهیلات، می تواند در این بستر نقش آفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته علیرغم شیوع ویروس کرونا در گیلان لحظه ای صادرات متوقف نشد، افزود: انتظار می رود در سال جاری که شرایط مطلوب تر است؛ شاهد تلاش بیش از پیش در انجام صادرات بی وقفه باشیم.

کد خبر: ۷۸٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha