۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
هزینه‌های سرسام‌آور ناباروری مانعی بر سر راه سیاست افزایش جمعیت
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد

هزینه‌های سرسام‌آور ناباروری مانعی بر سر راه سیاست افزایش جمعیت

شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه آمار متفاوتی از نرخ رشد جمعیت ارائه می‌شود، گفت: ممکن است حدود یک درصد باشد و بهتر است به ۲.۶ درصد برسد تا نرخ جمعیت به توازن قابل قبولی برسد در این رابطه توجه به اشتغال پایدار جوانان مهمترین راهکار افزایش جمعیت است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسینعلی شهریاری در مورد مجوز مجلس به دستگاه‌ها برای اختصاص یک درصد از بودجه خود به سیاست‌های جمعیتی، گفت: عوامل مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در کاهش جمعیت کشور موثر است و تنها با ارائه مشوق‌ها نمی‌توان نسبت به افزایش جمعیت اقدام کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای افزایش جمعیت باید باورهای غلط را به ویژه در میان تحصیلکردگان اصلاح کرد، افزود: مشکلات معیشتی و نبود شغل و مسکن از جمله عوامل موثر در افزایش سن ازدواج است زیرا نتوانستیم برای جوانان شغل مناسب ایجاد کنیم تا از طریق آن صاحب مسکن شوند و سپس به سمت ازدواج روی بیاورند.

وی ادامه داد: به طور قطع تا زمانی که مشکلات معیشتی، شغل و مسکن جوانان حل نشود نمی‌توان امیدوار به افزایش ازدواج و به تبع آن افزایش جمعیت کشور بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم، هزینه‌های سرسام‌آور ناباروری را مانعی بر سر راه سیاست افزایش جمعیت دانست و بر ضرورت توجه جدی به درمان ناباروری تاکید کرد و گفت: ناباروری در کاهش نرخ جمعیت موثر است و حداقل حدود ۳ میلیون نفر زوج نابارور در کشور وجود دارد که اگر منابع و بودجه لازم را برای فرزندآوری آنها تامین کنیم گامی بزرگی برای تحقق سیاست‌های جمعیت و افزایش جمعیت خواهد بود.

شهریاری یادآور شد: سال‌های گذشته در بودجه‌های سالانه منابعی به منظور افزایش جمعیت و درمان ناباروری اختصاص داده شده اما مهم تحقق، تخصیص و هزینه آن در زمان مناسب است که خیلی توجه نشده است؛ بیشترین تلاش و همت را باید برای اشتغال جوانان به کار برد و به عنوان اولویت اول و اشتغال پایدار باشد و با توجه به تورم و وضعیت بد اقتصادی موجود حقوق قابل قبول پایداری برای آنها لحاظ شود تا بتوانند در مسیر تامین مسکن، ازدواج و فرزندآوری گام بردارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار متفاوتی از نرخ رشد جمعیت ارائه می‌شود، گفت: ممکن است حدود یک درصد باشد و بهتر است به ۲.۶ درصد برسد تا نرخ جمعیت به توازن قابل قبولی برسد.

کد خبر: ۷۸٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha