۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
حضور کم‌رنگ دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرهای جدید
عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید عنوان کرد

حضور کم‌رنگ دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرهای جدید

رحمانی، عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر در این شهرها را مبلغی در حدود هشت هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، یدالله رحمانی، عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه قانون، وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید را مکلف به اجرای برنامه‌های شهرسازی در مکان‌های مطالعه‌شده می‌کند، گفت: قانون، سایر دستگاه‌های اجرایی را نیز مکلف می‌کند تا متناسب با جمعیتی که در شهرهای جدید مستقر می‌شوند، خدمات خود را ارائه کنند.

وی، عدم حضور و حضور کم‌رنگ دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرهای جدید را از دغدغه‌های سال‌های اخیر شرکت عمران شهرهای جدید برشمرد و افزود: ما حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان را برای ارائه خدمات در شهرهای جدید نمی‌بینیم یا این حضور بسیار کم‌رنگ است. بنابراین شرکت عمران شهرهای جدید به‌عنوان متولی به‌منظور کسب رضایت ساکنان، علاوه بر وظایف قانونی، نقش دستگاه‌های اجرایی را در ارائه خدمات نیز اجرا می‌کند. به این معنا که ما خود اقدام به ساخت مدرسه، درمانگاه، مسجد، پارک، پاسگاه انتظامی و سایر خدمات روبنایی کرده‌ایم.

رحمانی با بیان اینکه این مساله بار مالی قابل توجهی دارد و باید سازوکارهای لازم فراهم شود تا بتوانیم به خوبی از عهده این نقش برآییم، عنوان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر مکانیسم بند "ب" تبصره ۸ قانون برنامه و بودجه به ما این اجازه را داده است تا بتوانیم از ظرفیت این بند در تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن استفاده کنیم.

وی در ادامه به ذکر آماری از پروژه‌های روبنایی پرداخت که شرکت عمران شهرهای جدید، طی سال‌های ۹۶ تا پایان سال ۹۸ تکمیل و بهره‌برداری کرده است و با اشاره به اینکه این شرکت در این مدت ۱۴۱ مدرسه، ۱۲ مرکز فرهنگی، ۶۷ فضای ورزشی، ۶۱ فضای سبز و پارک و ۴۴ مسجد ساخته است، خاطرنشان کرد: به این منظور حدود ۸۵۷ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع داخلی این شرکت هزینه کرده‌ایم و برای تکمیل سایر پروژه‌های نیمه‌تمام، عددی بیش از این میزان نیاز داریم.

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید سپس به ذکر توضیحاتی در خصوص تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر در شهرهای جدید پرداخت و گفت: ما در سال ۹۸ از محل بند "ب" تبصره هشت، مبلغ ۸۱۴ میلیارد تومان و در سال ۹۹ نیز تاکنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای آماده‌سازی، محوطه‌سازی و زیرساخت‌های موردنیاز مسکن مهر هزینه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در کنار این موارد ما امسال به استناد بند "ب" تبصره ۸ و برای تکمیل زیرساخت‌های شهرهای جدید، اقدام به اخذ تسهیلات بانکی نیز کرده‌ایم و سه شهر پردیس، پرند و هشتگرد در مجموع برای اخذ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی اقدام کرده‌اند که تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان اخذ و در پردیس هزینه شده و دریافت و هزینه این تسهیلات در دو شهر دیگر نیز در حال نهایی شدن است.

رحمانی در جمع‌بندی سخنان خود گفت: تاکنون بیش از چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خدمات زیربنایی، روبنایی، آماده‌سازی و محوطه‌سازی سایت‌های مسکن مهر هزینه کرده‌ایم و برآوردمان این است که مبلغ هشت هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان دیگر فقط برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز مسکن مهر نیاز داریم.

کد خبر: ۷۸٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha