۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
دولت‌ها اعتقادی به راه حل‌های علمی برای رفع گرانی ندارند
وزیر اسبق اقتصاد و دارایی:

دولت‌ها اعتقادی به راه حل‌های علمی برای رفع گرانی ندارند

مظاهری، با تاکید بر اینکه نخستین گام برای رفع مشکل گرانی پذیرش راه حل‌های علمی اقتصاد توسط دولت است اظهار کرد: متاسفانه دولت‌ها به راه حل‌های علمی اقتصاد اعتقاد ندارند.

به گزارش بازار، طهماسب مظاهری با تاکید بر اینکه مسئله گرانی‌ها باید هرچه زودتر حل شود گفت: گرانی به خصوص برای افرادی که درآمد ثابت دارند مشکلات بسیار زیادی ایجاد کرده است و باید شرایط به گونه‌ای باشد که رشد قیمت با رشد درآمدها همخوانی داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه در چند سال گذشته شاهد بودیم رشد قیمت‌ها و هزینه تورم خیلی بیشتر از رشد حقوق، درآمد و مزایای افراد با درآمد ثابت بوده است.

وزیر اسبق اقتصاد و دارایی با تصریح بر اینکه به واسطه گرانی‌ها سبد معیشتی و کالای افراد کم شده است عنوان کرد: این مسئله موجب کاهش کیفیت زندگی خانواده‌های ایرانی شده است.

وی همخوانی رشد اقتصادی با رشد هزینه‌ها را راه حل مهار گرانی دانست و بیان کرد: دولت باید رشد نقدینگی را کنترل کند و این توان و مسئولیت در اختیار دولت قرار دارد. اگر دولت اجازه دهد نقدینگی و تورم رشد کند موجبات افزایش تقاضا را فراهم کرده است و طبیعتاً افزایش تقاضا منجر به گرانی خواهد شد و این یک امر بدیهی در علم اقتصاد است.

طهماسب مظاهری با تصریح بر اینکه دولت می‌تواند از رشد بی محابای نقدینگی و تورم جلوگیری کند گفت: این مسئله هم راه حل علمی و هم راه حل عملی دارد و در بسیاری از کشورها تجربه شده است و حتی در کشورمان و در دوره پس از دفاع مقدس نیز این موضوع تجربه شده است.

وی با تاکید بر اینکه نخستین گام برای رفع مشکل گرانی پذیرش راه حل‌های علمی اقتصاد توسط دولت است اظهار کرد: متاسفانه دولت‌ها به راه حل‌های علمی اقتصاد اعتقاد ندارند. وقتی رئیس جمهور به این مسائل علمی اعتقاد نداشته باشد به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی دستور می‌دهد کارهایی از جمله چاپ پول انجام دهند که نتیجه آن ایجاد تورم و افزایش نقدینگی است که درنهایت نتیجه‌ای جز گرانی نخواهد داشت و اگر کسی هم بخواهد مقاومت کند با او برخورد خواهد شد.

وزیر اسبق اقتصاد و دارایی بیان کرد: اگر آقای روحانی در همین شش ماه باقی مانده از دولت خود راه حل‌های علمی اقتصاد را بپذیرد شاهد ایجاد تعادل قیمت در بازار و ثبات آن خواهیم بود.

کد خبر: ۷۸٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha