۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
ارمنستان آماده تقویت همکاری اقتصادی با زنجان است
سفیر ارمنستان در ایران:

ارمنستان آماده تقویت همکاری اقتصادی با زنجان است

زنجان- سفیر ارمنستان در ایران با تاکید بر این‌که این کشور به صورت جدی آماده همکاری اقتصادی با زنجان است، گفت: در زمینه‌های مختلف در ایران و با اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور همکاری داشته‌ایم.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی زنجان، آرتاشس تومانیان با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت‌های مطلوبی داشته و در مسیر ترانزیت قرار دارد، گفت: روابط فعلی بین استان زنجان و ارمنستان باید در بخش‌های مختلفی از جمله اقتصادی ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه می‌توان تجارت مستقیم و سرمایه گذاری را به ترتیب در اولویت‌های همکاری قرار داد، گفت: برگزاری سمینارهای اقتصادی و اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری می‌تواند گام‌های بعدی توسعه روابط اقتصادی باشد.

سفیر ارمنستان در ایران گفت: از عضویت کشور ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند جهت توسعه همکاری‌ها بهره برد.

تومانیان با اشاره به اینکه این کشور در بخش‌های مختلفی چون آی تی پیشرفته بوده و صنعت کشاورزی حوزه بسیار مطلوبی برای همکاری دو طرف به ویژه در بخش فرآوری محصولات می‌باشد، اظهار کرد: عدم اطلاعات کافی بین دو طرف از دلایل عملیاتی نشدن همکاری‌ها است.

وی با تاکید بر این‌که کشور ارمنستان به صورت جدی آماده همکاری اقتصادی با استان زنجان می‌باشد، ابراز کرد: در زمینه‌های مختلف در ایران و با اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور همکاری داشته‌ایم، ارمنستان فساد سازمان یافته ندارد و سیستم‌های مالیاتی و گمرکی سالمی دارد و سیستم دارایی به صورت الکترونیکی با فعالان اقتصادی در ارتباط است.

سفیر ارمنستان در ایران با بیان اینکه ارمنستانی‌های بسیار زیادی در حدود دو سوم جمعیت این کشور در خارج زندگی می‌کنند، گفت: این جمعیت ثروت کشور ارمنستان محسوب شده و ارتباطات بسیار خوبی دارند که می‌توان از این مهم در جهت توسعه همکاری‌های دو طرف استفاده کرد.

تومانیان در ایران تولید مشترک محصولاتی از جمله مواد غذایی و محصولات حوزه‌های کشاورزی و صادرات آن به کشورهای دیگر از جمله روسیه را از جمله زمینه‌های همکاری با استان زنجان برشمرد.

کد خبر: ۷۸٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha