۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
قاچاق چوب در زنجان ۳۵ درصد افزایش دارد
طی سال‌جاری؛

قاچاق چوب در زنجان ۳۵ درصد افزایش دارد

زنجان- مهدیون، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: طی ۱۱ ماه امسال ۵۷ فقره قاچاق چوب به میزان ۳۷۰ تن در استان کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش دارد. 

رضا مهدیون در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به مقابله و مبارزه با قاچاق چوب در زنجان اشاره کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از قاچاق چوب به جد دنبال می شود.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت در روستاها برنامه های خوبی برای پیشگیری از قاچاق چوب انجام می شود، اظهار کرد: طی ۱۱ ماه امسال ۵۷ فقره قاچاق چوب به میزان ۳۷۰ تن در استان زنجان کشف شده است. 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: این میزان قاچاق چوب نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۵ درصد افزایش دارد. 

مهدیون با بیان اینکه درختان جنگلی چنار، قره‌آقاج، گردو، اوجا، زالزالک، زبان گنجشک و سقز در معرض بیشترین تهدید از جانب قاچاقچیان چوب هستند، تاکید کرد: قاچاق چوب بیشتر در شهرستان طارم است. 

وی ابراز داشت: استان زنجان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار اراضی ملی دارد که  از این میزان ۷۰ هزار هکتار جنگل است. 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری زنجان تصریح کرد: درختان «ارس»، «بنه»، «زالزالک» و پسته وحشی از اقلام درختان قاچاق در استان هستند.

کد خبر: ۷۸٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha