۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
فعالین اقتصادی استان بوشهر برای مبارزه با کرونا دست به کار شدند
معاون استاندار بوشهر:

فعالین اقتصادی استان بوشهر برای مبارزه با کرونا دست به کار شدند

بوشهر - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: فعالان اقتصادی استان با راه‌اندازی کمپین مقابله با ویروس کرونا، در کنار سایر قسمت‌های جامعه در امر مبارزه با این ویروس دست به کار شدند.

به گزارش بازار، سعید زرین‌فر صبح چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی استان بوشهر اظهار داشت: در این نشست قرار شد در راستا کمپین مقابله با ویروس کرونا، حساب مشترک اتاق بازرگانی و دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: بحران شیوع ویروس کووید-۱۹ یا همان کرونا ویروس که مدتی است به جان سلامت جامعه ایران افتاده و کشور را با پدیده‌ای سخت و دلهره‌آور مواجه کرده است که در این راستا ستاد بحران استان بوشهر تشکیل و فعال برخورد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: ستاد مدیریت بحران مقابله با کرونا به ریاست استاندار بوشهر تشکیل می‌شود و تاکنون در این جلسات تصمیمات مهمی اتخاذشده و به موازات این ستاد بخش اقتصادی استان نیز تصمیم دارند که مسئولیت خود را در مسیر مبارزه با این بیماری توسعه دهند.

زرین‌فر بیان اینکه کرد: بر اساس نیاز جامعه، در نشستی که فعالان اقتصادی، کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، بانک‌ها، اصناف و بازرگانان شرکت داشتند کمپین مقابله با ویروس کرونا ویژه فعالان اقتصادی استان بوشهر راه‌اندازی شد.

وی اظهار داشت: این حساب برای جذب کمک‌های فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف و ظرفیت‌های گوناگون راه‌اندازی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در زمینه مقابله با بیماری کرونا در اتاق بازرگانی بوشهر افزود: واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی، ماسک و شوینده در استان بوشهر وجود دارند.

زرین‌فر بابیان اینکه از توانمندی واحدهای تولیدی استان بوشهر حداکثر استفاده شود، تصریح کرد: با توجه به نیاز جامعه، واحدهای تولیدی که می‌توانند فعالیت بیشتری داشته باشند و برخی دیگر نیز در این زمینه ورود و فعالیت کنند.

وی با تأکید بر همکاری بانک‌ها در تأمین سرمایه در گردش این واحدهای تولیدی افزود: مسئولیت این حوزه بر عهده بخش خصوصی و نظارت بر آن توسط دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزایش تولید مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده در استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در این راستا برای صدور مجوزهای علوم پزشکی برای فعالیت واحدهای تولیدی یادشده تسریع می‌شود.

زرین‌فر افزود: استفاده از ظرفیت خیران اقتصادی موردتوجه قرار دارد و قرار شد اقلام موردنیاز از طریق اتاق بازرگانی وارد شود و گمرک بوشهر هم کمک کند تا سریع در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی همکاری اتحادیه‌ها در راستای مقابله با کرونا را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: هرکجا که تردد مردم بیشتر است، قرار شد با همکاری اتحادیه‌ها ضدعفونی شود و بخش خصوصی هم مواد موردنیاز را تأمین و توزیع کند.

کد خبر: ۷٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha